Lokalizacja
Warszawa
Mazowieckie
Witam wszystkich :)
Na sprzedaż wystawiam swoje auto - BMW 318i e46 143 KM silnik 2.0 N42B20, 2004 rok, wersja po lifcie.
Jestem drugim właścicielem w Polsce, auto zostało sprowadzone przez poprzedniego właściciela w 2016 roku.
Przebieg auta: 340 000 km
Dane do sprawdzenia auta w internecie:
Rejestracja pojazdu: WO60229
Data pierwszej rejestracji: 3.03.2004
Nr VIN: WBAAX510X0PD43434
Auto posiada zainstalowaną instalację LPG BRC w 2016 roku, która nigdy nie sprawiała kłopotów. Butla ważna do 2026 roku, ze dwa lata temu regenerowany parownik.
Auto służy mi już 7 rok, przejechałem nim nieco ponad 100 tys. km. Niedługo po zakupie wymieniałem rozrząd i uszczelniałem silnik, ponieważ dość mocno się "pocił".
W międzyczasie sporo rzeczy było wymienianych, ale z takich ostatnich napraw to np. wymiana wszystkich amortyzatorów i sprężyn dwa lata temu, w poprzednim roku wymieniłem prawie wszystko w układzie chłodzenia, czyli pompę wody, termostat, zbiornik wyrównawczy, chłodnicę i niektóre przewody. Był też wymieniony wydech. Olej i filtry (również od LPG) wymieniane na bieżąco - pilnowałem terminów wymian. Auto w ciągłej eksploatacji do zeszłego tygodnia. Powiększyła mi się rodzina i zakupiłem większe auto.
W grudniu w tył pojazdu uderzyła we mnie skoda fabia, stąd pionowe rysy na tylnym zderzaku (od grilla skody) i lekka wgniotka na klapie bagażnika.
Auto, które sprzedaję ma całkiem bogate wyposażenie jak na tamte czasy:
- półskórzana tapicerka,
- ciemna podsufitka,
- przyciemniane tylne szyby,
- czujnik zmierzchu,
- czujnik deszczu,
- czujniki parkowania z tyłu (ostatnio szwankują, raz działają, raz nie. Chyba coś gdzieś nie łączy, należałoby sprawdzić. Same czujniki są sprawne),
- ABS,
- ESP,
- fotochromatyczne, elektryczne boczne lusterka i fotochromatyczne centralne,
- światła przeciwmgielne,
- tempomat,
- podgrzewane przednie fotele z regulacją ciepłoty,
- klimatyzacja automatyczna - sprawna,
- wspomaganie kierownicy,
- 6 poduszek powietrznych,
- z tyłu mocowania fotelików typu ISOFIX,
- elektryczne szyby z przodu, z tyłu niestety na korbkę ;)
- roleta w bagażniku (mam w piwnicy, ja jeździłem bez),
- kierownica regulowana góra-dół oraz w przód-tył,
- centralny zamek z pilotem,
- relingi dachowe,
- fotele przednie regulowana w 3 płaszczyznach,
- w klapie bagażnika jest możliwość otwierania samej szyby - fajna, przydatna rzecz,
- czarne alufelgi 16 cali z oponami zimowymi w dużym bieżnikiem,
- dodatkowo mam komplet kół z alusami 16 cali srebrnymi z oponami letnimi. Letnie opony są już dość łyse, ale mam drugie opony letnie z całkiem sporym bieżnikiem.
Dotychczas auto przechodziło przeglądy techniczne bez problemu, aczkolwiek pojawiło się w ostatnim roku sporo rzeczy, które należałoby zrobić, stąd niska cena.
W aucie trzeba zrobić:
- silnik znowu mocno się poci, choć nie zostawiam nigdzie śladów oleju,
- przydałoby się uszczelnić tylny most, ponieważ też jest zapocony,
- ręczny słabo trzyma i skrzypi,
- czujniki parkowania szwankują,
- świeci się kontrolka od poduszek powietrznych. Problem leży w uszkodzonym czujniku zajętości fotela pasażera - chyba każdy, kto miał BMW zna ten problem ;) Już kiedyś problem wystąpił i załatwiłem sprawę emulatorem za kilkanaście zł z [...] ale widocznie nawalił i trzeba wymienić na nowy,
- korozja zaczęła zjadać lewy błotnik z przodu oraz klapę bagażnika. Kolor nadwozia BMW A08 jest dość popularny i części jest bardzo dużo, niedrogo,
- i najważniejszy problem, który wystąpił około 500 km temu:
nagle po zapaleniu silnika auto zaczęło nierówno pracować. Zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Sprawdziłem VANOSy - cykają, przepływomierz jest ok. Filtr powietrza jest ok. Cewki bądź świece raczej nie, chociaż kto wie :P Dodatkowo zapala się i gaśnie kontrolka płynu chłodniczego mimo iż poziom płynu jest ok.
Stracił moc i zaczął znacznie więcej palić.
W zawieszeniu nic nie puka, nie stuka, auto jedzie prosto, nic go nie ściąga, hamuje równo. Zanim wystąpił problem z silnikiem autko paliło średnio około 10 litrów LPG na 100 km w trasie przy prędkości około 120 km/h. Nie mam nic do ukrycia, chętnie odpowiem na wszystkie pytania. Mam więcej zdjęć, mogę podesłać na życzenie.
Przegląd techniczny do lipca 2024 roku, OC ważne do listopada tego roku. Auto ma też AC odkąd jest w moich rękach - ubezpieczony na kwotę 12 400 zł. Z uwagi na to, że wymaga sporo pracy Wystawiam go za połowę tej sumy. Cena do negocjacji