Napisz
Radio Yanosik
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
Radio Yanosik
Radio Yanosik
Aktualności
Co nowego?
Blog
Blog
Dolar - wycena auta
Wyceń auto
Dolar - finasowanie auta
Finansowanie
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
01.12.2021

Znamy najmniej awaryjne auta na rynku!

Niemieckie stowarzyszenie TÜV opublikowało raport, w którym informuje o najmniej awaryjnych samochodach, jakie można spotkać w ich kraju. Publikacja powstała we współpracy ze stacjami diagnostycznymi w Niemczech i zawiera informacje odnośnie ogólnego stanu technicznego pojazdów. Jesteście ciekawi, które auta są najmniej awaryjne? Sprawdźcie! 

Jakie informacje są w raporcie TÜV? 

Przede wszystkim powstaje on na podstawie danych zebranych podczas przeglądów technicznych samochodów osobowych w stacjach kontroli pojazdów na terenie całych Niemiec. Największy udział w przeglądach ma Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego, a zaraz za nim Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych i Towarzystwo Nadzoru Technicznego. 

Przeglądy prowadzone są również przez inne podmioty, które należą do sektora nadzoru technicznego lecz w niewielkim stopniu. 

Jak wyglądają badania techniczne? 

Są podobne do tych, które znają polscy kierowcy, ale jednak są bardziej wnikliwe, a także obejmują większą liczbę punktów kontrolnych. Sprawdza się dokładnie hamulce, amortyzatory, oświetlenie, podwozie, ogumienie, układ wydechowy, zaawansowanie procesów korozyjnych w elementach ważnych dla bezpieczeństwa. 

Każde badanie przebiega tak samo oraz obejmuje ten sam zestaw czynności kontrolnych. Pozwala to na obiektywną, i w pełni porównywalną z innymi autami, ocenę pojazdu. Do danych statystycznych dobiera się informacje o istotnych usterkach, a końcowy wynik określa się udziałem samochodów z poważnymi usterkami w całkowitej liczbie zbadanych pojazdów danego modelu. 

Co jest jeszcze ważne? 

W raporcie TÜV możecie nie znaleźć swojego modelu pojazdu, jeśli planujecie zakup używanego auta i interesuje Was konkretny model. W zestawieniu znajdują się wyłącznie te modele, które przyjechały do stacji kontroli pojazdów w liczbie nie mniejszej niż 10 tys. sztuk. 

Poza tym, miejcie na uwadze, że niektóre popularne europejskie modele nie są oferowane kierowcom w Niemczech lub cieszące się popularnością na tym rynku. 

Jakie auta są najmniej awaryjne? 

Z półki pojazdów 2-3 letnich najmniejszą awaryjnością cieszą się po kolei te modele (w nawiasie znajdziecie informację o % ich usterek). 

Mercedes GLC (1,5%), Mercedes klasy B (1,9%), Volkswagen T-Roc (2%), Mercedes SLC (2,1%), Porsche 911 (2,1%), Audi Q2 (2,3%), Mercedes klasy E Coupe (2,3%), Audi Q3 (2,5%), Mercedes klasy A (2,5%) i C (2,5%). 

Spośród aut o 4-5 letnim stażu, najmniej awaryjne modele to: 

Audi Q2 (2,1%), Porsche 911 (2,9%), Mazda CX-3 (3,5%), Seat Ateca (3,8%), Volkswagen Sportvan (4,1%), Volkswagen Tiguan (4,2%), Mercedes klasy B (4,3%), Mercedes SLC (4,3%), Porsche Macan (4,5%), Mercedes GLC (4,6%). 

Auta o stażu 6-7 letnim o najniższym stopniu awaryjności, to: 

Porsche 911 (3,3%), VW Golf Sportsvan (5,5%), Suzuki SX4 (6,1%), Toyota RAV4 (6,5%), Mercedes klasy B (6,8%), Audi Q5 (7,4%), Mazda 2 (7,4%), Mercedes klasy A (7,5%), Mercedes SLK (8,1%), Opel Mokka (8,1%). 

Auta 8-9 letnie o najniższym stopniu awaryjności: 

Audi TT (7,7%), Mercedes klasy B (8,1%), Mercedes SLK (8,6%), Mazda CX-5 (10,7%), Mercedes GLE (11,2%), Audi Q5 (11,3%), Mazda 3 (11,4%), Mitsubishi ASX (11,6%), Audi Q3 (11,9%), Opel Mokka (11,9%). 

Auta 10-11 letnie o najniższym stopniu awaryjności: 

Audi TT (12,5%), BMW X1 (15%), Audi A1(16,1%), Honda Jazz (16,2%), Volkswagen Golf Plus (16,2%), Toyota Rav4 (16,4%), Opel Meriva (16,7%), Volvo XC60 (16,8%), Mazda 3 (16,9%), Mercedes klasy E Coupe (17,1%). 

Jeśli szukacie powyższych modeli, koniecznie zajrzyjcie na Autoplac.pl! Znajdziecie tutaj najlepsze używane pojazdy, które możecie poddać ocenie rzeczoznawców, uzyskać do nich dofinansowanie, a także sprawdzić koszty polisy OC!

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyNauka i technologiaFormy finansowaniaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt

Podsumowujemy 2021 rok na Autoplacu. Wiemy, które auta najbardziej przyciągnęły Waszą uwagę!
19.01.2022

Podsumowujemy 2021 rok na Autoplacu. Wiemy, które auta najbardziej przyciągnęły Waszą uwagę!

Pandemia koronawirusa nie oszczędziła branży motoryzacyjnej. Chwilowe trudności z importem używanych samochodów zza granicy do Polski okazały się trwać znacznie dłużej, niż zakładano. Brak dostępności aut od ręki, zarówno na rynku wtórnym, jak i pierwotnym nie wstrzymał Polaków od kupowania pojazdów. Wręcz przeciwnie. Sprawdziliśmy, które modele cieszyły się Waszym największym zainteresowaniem w 2021 roku. Jesteście ciekawi?
Kabriolety z twardym dachem - to musisz o nich wiedzieć
14.05.2024

Kabriolety z twardym dachem - to musisz o nich wiedzieć

Kabriolet może być samochodem całorocznym! Zarówno ten z miękkim dachem, jak i z hardtopem. Obecne konstrukcje są niezwykle wytrzymałe i odporne na uszkodzenia, a także na czynniki atmosferyczne. Jakie są różnice pomiędzy tymi rodzajami? Sprawdźcie w naszym artykule!
Samochody z napędem na tylną oś i kontrolą trakcji - które systemy najlepiej sprawdzają się zimą?
29.08.2025

Samochody z napędem na tylną oś i kontrolą trakcji - które systemy najlepiej sprawdzają się zimą?

Napęd na tył to synonim radości z jazdy - precyzyjne prowadzenie, naturalna równowaga i sportowy charakter. Jednak zimą, gdy nawierzchnia jest śliska, auta RWD potrafią zaskoczyć, a każdy błąd może skończyć się poślizgiem. Na szczęście współczesne systemy kontroli trakcji diametralnie zmieniają sytuację, pomagając utrzymać stabilność i pewność za kierownicą. W tym artykule porównujemy różne rozwiązania stosowane w autach z napędem na tył i podpowiadamy, które naprawdę najlepiej sprawdzają się zimą. 
Zdjęcie miasta z lotu ptaka