Napisz
Radio Yanosik
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
Radio Yanosik
Radio Yanosik
Aktualności
Co nowego?
Blog
Blog
Lupa - sprawdź VIN
Sprawdź VIN
Dolar - wycena auta
Wyceń auto
Dolar - finasowanie auta
Finansowanie
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
21.02.2023

Najbardziej ekonomiczne samochody z silnikami benzynowymi - ranking 10 aut benzynowych

Dobry silnik benzynowy to taki, który jest niezawodny, nisko awaryjny, wytrzymały i nie będzie generował dodatkowych kosztów przez liczne naprawy. Dodatkowym atutem będzie jeszcze niskie spalanie. Poznajcie silniki benzynowe, które są niezawodne oraz takie, które znajdziecie w samochodach o niskim i średnim spalaniu.

Oszczędne silniki benzynowe

Zastanawiacie się, dlaczego nie uwzględniamy diesla w tym akapicie? Otóż o każdy silnik wysokoprężny trzeba dbać, a szansa na to, że z czasem jego praca nie będzie przebiegała prawidłowo niestety jest bardzo duża, tak samo jak koszty naprawy.

Silniki benzynowe są znacznie prostsze w budowie, niż silniki wysokoprężne. Mają znacznie mniej elementów, co powoduje, że są mniej intensywnie eksploatowane.

Biorąc pod uwagę takie kryteria, jak: niezawodność, trwałość, brak fabrycznych wad lub rozwiązań, które trzeba by w przyszłości poprawić, przeznaczenie napędu do współczesnych aut (produkcja po 2000 roku) i minimalna konieczność obsługi przy eksploatacji, uznaliśmy te silniki benzynowe za najbardziej oszczędne.

Silnik Volvo 2.4 R5 (244S) - wytrzymały i praktycznie bezawaryjny

Volvo 2.4 R5 (244S) – ten silnik znajdziecie w takich modelach, jak: C30, S40, V50, S60, S80, V70. Jest prosty technicznie, dość duży i mało obciążony, dynamiczny, ale też paliwożerny przy bardzo szybkiej jeździe, spala około 10 l/100 km. Rozwija moc 140 lub 170 KM. Silnik bardzo wytrzymały, praktycznie bezawaryjny. Dopiero po przebiegu 300 tys. km lub więcej może sygnalizować awarię przepływomierza lub cewki.

Silnik Honda 1.8 i-VTEC (seria R) zasługujący na uznanie

Honda 1.8 i-VTEC (seria R) – dokładnie jednostka R18A1 oraz A2 zasługują na słowa uznania. Silnik 1.8 oferuje moc 140 KM i jest bezawaryjny. Usterki mogą się pojawić w wyniku zaniedbań, ale przy dobrej eksploatacji przejedziecie z nim nawet 500 tys. km. Ten silnik spotkacie m.in. w Hondzie Civic IX. Spalanie zatrzymuje się na poziomie około 6 l/100 km.

Fiat 1.4 16V (StarJet) idealny do małych miejskich aut

Fiat 1.4 16V (StarJet) – jednostka 1.4 ma do zaoferowania moc od 95 KM do 120 KM i świetnie radzi sobie w mniejszych, miejskich samochodach. Na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie, że nie ma mocnej strefy obrotów, przyspieszenie zachodzi raczej spokojnie, wręcz niezbyt dynamicznie, czego przyczyną są choćby krótkie przełożenia w skrzyni biegów. Silnik możecie znaleźć w Fiacie 500, Stilo, Bravo i Tipo, a nawet w 500L. Średnie spalanie wynosi około 6,2 l/100 km.

Silnik benzynowy Audi/Volkswagen 1.6 MPI/8V (EA113)

Audi/Volkswagen 1.6 MPI/8V (EA113) – silnik 1.6 MPI ma moc 102 KM, jest jednym z najprostszych i najmniej problematycznych silników, które znajdziecie pod maską współczesnych aut. Generuje raczej powtarzalne usterki z cewkami zapłonowymi i zabrudzoną przepustnicą, a więc warto dbać o te elementy, by uniknąć naprawy. Trzeba się liczyć również z koniecznością wymiany paskowego napędu rozrządu co około 90 tys. km. Silnik znajdziecie w Golfie od IV do VI, Audi A3, 8L i 8P, a także w Passacie B6 i Octavii II i dalszych generacjach. Spalanie tej jednostki to ok 8l/100 km w trasie, w mieście 9,5 l/100 km.

Przypominamy, że w powyższym zestawieniu najmniejsze spalanie nie było najważniejszym kryterium, ale domyślamy się również, że i takie auta chcielibyście poznać, dlatego poniżej czekają na Was zestawienia oszczędnych benzyniaków i diesli.

Samochody benzynowe, które mało palą

Ekonomiczne samochody, idealne do jazdy po mieście i w trasie, powinny spełniać dodatkowo inne kryteria niż samo spalanie. Chociaż wiemy, że wielu z Was, przy obecnych cenach paliw, będzie chciało poznać tylko te auta, które faktycznie najmniej palą:

Suzuki Celerio 1.0 Dualjet – 4,6 l/100 km

Nissan Pixo – 5,1 l/100 km

Kia Niro - 5,1 l/100 km

Citroen C1 – 5,2 l/100 km

Skoda Citigo – 5,3 l/100 km

Toyota Aygo - 5,3 l/100 km

Peugeot 107 - 5,4 l/100 km

Peugeot 108 – 5,5 l/100 km

Toyota Yaris – 6,1 l/100 km

Honda Jazz – 6,2 l/100 km

I tu jeszcze modele z eko półki, z silnikami hybrydowymi:

Hyundai Ioniq 1.6 Hybrid – 4,8 l/100 km

Toyota Yaris Hybrid – 4,8 l/100 km

Toyota Prius – 5,1 l/100 km

Toyota Corolla Hybrid - 5,3 l/100 km

Toyota Auris Hybrid – 5,3 l/100 km 

 

 


 

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyNauka i technologiaFormy finansowaniaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt

Samochody Cupra - co to za marka?
22.11.2023

Samochody Cupra - co to za marka?

Cupra to nazwa kojarzona przez pasjonatów motoryzacji od wielu lat. Dopiero od niedawna znana jest jako osobna marka, m.in. za sprawą Roberta Lewandowskiego, który zasiadł za jej kierownicą po zmianie barw. Jaka jest historia marki? Które modele są najpopularniejsze? Sprawdźcie w naszym artykule!
Lifting samochodu - co to takiego?
12.08.2024

Lifting samochodu - co to takiego?

Lifting samochodu, znany również jako facelift, to proces odświeżenia i modernizacji wyglądu oraz funkcji pojazdu, bez wprowadzania głębokich zmian konstrukcyjnych. Producentom pozwala to na utrzymanie atrakcyjności modeli na rynku, a użytkownikom na korzystanie z nowoczesnych udogodnień. Wiele popularnych modeli przeszło lifting, zyskując na wartości i atrakcyjności i uznaniu polskich kierowców. Jakie to auta? Sprawdźcie!
Samochody z napędem na tylną oś i kontrolą trakcji - które systemy najlepiej sprawdzają się zimą?
29.08.2025

Samochody z napędem na tylną oś i kontrolą trakcji - które systemy najlepiej sprawdzają się zimą?

Napęd na tył to synonim radości z jazdy - precyzyjne prowadzenie, naturalna równowaga i sportowy charakter. Jednak zimą, gdy nawierzchnia jest śliska, auta RWD potrafią zaskoczyć, a każdy błąd może skończyć się poślizgiem. Na szczęście współczesne systemy kontroli trakcji diametralnie zmieniają sytuację, pomagając utrzymać stabilność i pewność za kierownicą. W tym artykule porównujemy różne rozwiązania stosowane w autach z napędem na tył i podpowiadamy, które naprawdę najlepiej sprawdzają się zimą. 
Zdjęcie miasta z lotu ptaka