Napisz
Dodaj ogłoszenie za 0zł
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
Aktualności
Co nowego?
ikonka odtwórz w czerwonym kółku - Radio Yanosik
Radio Yanosik
Katalog
Katalog pojazdów
Blog
Blog
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
14.03.2023

Samochód z koniem w logo - poznaj Forda Mustanga

Ford Mustang to marka obok której ciężko przejść obojętnie. Historia samochodów z wizerunkiem konia w logo jest niezwykle ciekawa, a portfolio produktów nadal robi wrażenie! Poznajcie ją bliżej! 

Jak powstał Mustang? 

Pomysł na stworzenie tego wyjątkowego pojazdu, o sportowym, a wręcz drapieżnym charakterze był całkiem prosty i wpadł do głowy menedżera i szefa oddziału Forda – Lee Iacocca. Jego zdaniem młodzi kierowcy chcieli innych aut, niż krążowniki szosowe, które można było spotkać w setkach tysięcy w Ameryce. Mustang miał być nośnikiem manifestacji swojej oryginalności, auto miało być niesztampowe, posiadać takie cechy, których inne samochodu nie miały. 

Zdaniem Iacocca klienci, do których miałby trafić Mustang, nie będą mieli uprzedzeń do żadnej marki, a to spowoduje, że łatwiej będzie ich przywiązać. Za potencjalnych nabywców Mustanga uznano przedstawicieli powojennego wyżu demograficznego – te osoby szukały aut szybkich i oryginalnych, ale i niedrogich. 

Pierwszy prototyp, w postaci dwuosobowego kabrioletu T-5 (dopiero później nazwany Mustangiem) nie podbił rynku. Na szczęście Iacocca zaproponował kluczowe zmiany: wydłużenie maski, dodanie mocniejszego silnika i powiększenie kabiny do 4 osób. Na masce pojawił się galopujący koń w przeciwną stronę niż wierzchowce wyścigowe – miało to podkreślić bunt i nieposkromioną wolność właścicieli aut. 

17 kwietnia 1964 roku, czyli w pierwszy dzień sprzedaży Mustanga, zebrano aż 22 tysiące zamówień! Żadna marka nie mogła pochwalić się takim sukcesem. 

Pierwsza seria Mustangów napędzana była sześciocylindrowym silnikiem, o pojemności 2.8 litra i mocy 101 KM. Auto kosztowało wtedy zaledwie 2 368 dolarów. Do końca roku sprzedano około 700 tysięcy sztuk! 

Mustang zmienił swoje oblicze w późniejszych latach 

W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych Mustang przeszedł kilka istotnych zmian – model z 1974 roku otrzymał słabszy silnik o mocy zaledwie 88 lub 105 KM i był znacznie mniejszy od poprzedniej wersji. W 1981 roku sprzedawano go w wersji sedan i hatchback, a w wersji z 1994 roku już w ogóle nie przypominał pierwowzoru. To nie spodobało się fanom marki. 

Na szczęście, na czterdzieste urodziny Mustanga, szefowie Forda zaangażowali J.Maysa do zaprojektowania nowego oblicza auta. Główny stylista Forda stworzył nowego Thunderbirda oraz wersję GT, a wcześniej w jego portfolio znalazł się znany Volkswagen New Beetle. 

Wersja stworzona przez Maysa ponownie podbiła rynek – groźne światła o okrągłym kształcie, dziób rekina oraz bardzo długa maska robiły wrażenie. 

Jakie samochody Mustanga są najlepsze? 

Do najbardziej znanych modeli Forda Mustanga zaliczamy: 

  • Ford Mustang Shelby GT350 z 1965 roku – jeden z najstarszych modeli marki, silnik K-Code V8 o mocy 306 KM. 
  • Ford Mustang Shleby GT500 Cobra z 1969 roku – z silnikiem Cobra Jet V8, o mocy 335 KM. 
  • Ford Mustang Boss 429 z 1969 roku – z silnikiem NASCAR o mocy 375 KM, jeden z najlepszych modeli wszechczasów.
  • Ford Mustang Boss 302 z 1970 roku – mocny silnik Windsor V8 o mocy 290 KM dawał niezłą frajdę z jazdy. 
  • Ford Mustang SVO z 1985 roku – model z czterocylindrowym silnikiem SVO z turbodoładowaniem o pojemności 2.3 litra i mocy 205 KM. 
  • Ford Mustang SVT Cobra z 1993 roku – auto miało silnik V8, z powiększonymi wtryskiwaczami paliwa i wysokoprzepływowym układem wydechowym, osiągało moc 235 KM. 
  • Ford Mustang SVT Cobra R z 2000 roku – model o mocno sportowym charakterze osiągał z 5.4 l silnikiem V8 moc 385 KM. 
  • Ford Mustang Boss 302 Lagunca Seca z 2012 roku – ta limitowana wersja miała 5 litrowy silnik V8 o mocy 444 KM! 
  • Ford Mustang Shelby GT350 z 2015 roku – pod maską umieszczono wolnossący silnik V8 GT350 o pojemności 5.2 litra, auto osiągało moc 526 KM! 
  • Ford Mustang Bullita z 2019 roku – klasa sama w sobie, samochód miał charakter łagodnego GT o wzrostem mocy do 480 KM. 

Ile kosztuje Mustang? 

Zakup Forda Mustanga to nie lada wydatek, najtańsze modele kosztują od 260 tysięcy złotych do 330 tysięcy złotych. 

Nowy Mustang GT Convertible (kabriolet) z 2022 roku w Polsce jest do kupienia już za jedyne 280 tysięcy złotych, w wersji z manualną skrzynią biegów, w automacie już za 291 tysięcy złotych. 

Marki samochodów z koniem w logo - co poza Mustangiem? 

Inną marką, którą możecie kojarzyć z symbolem konia w logo, jest Ferrari. Twórca – Enzo Ferrari, chciał firmie nadać logo szarżującego rumaka, wzorując się na popisach pilota myśliwca z pierwszej wojny światowej, ów pilot miał na swoim samolocie takie logo. Co ciekawe – we Włoszech rumak uznawany jest za symbol szczęścia. 

Oczywiście koń znalazł również swoje miejsce w logo Porsche. Wizerunek został zaczerpnięty z herbu Stuttgartu i przedstawia stadninę (Stuttgart lub Stuotgarten w języku niemieckim to stadnina koni), na której zbudowano miasto. Stuttgart wykorzystał konie w swojej pieczęci miasta, co stało się inspiracją dla Porsche do umieszczenia czarnego konia w centralnym punkcie logo, które ma reprezentować władzę i pieczęć Stuttgartu. 

W logo niemieckiego producenta tuningu samochodowego, który specjalizuje się w samochodach marki Mercedes-Benz, również znajdziecie wizerunek konia. Mowa o Carlsson – to dom tuningowy, który założyli bracia Rolfa i Andreas Hartge w 1989 roku. Koń Carlssona skacze w prawo i ma oznaczać moc, siłę, dynamizm oraz klasę. 

Możecie nie kojarzyć rosyjskiej marki samochodów ciężarowych Kamaz, ale w jej logo również znajduje się koń. Zwierzę jest w ruchu, biegnie przez pole, a jego symbolika nawiązuje do siły i zwinności samochodów. Marka Kamaz słynie z produkcji samochodów ciężarowych z zabudową, działa od 1969 roku. 

W 2010 roku General Motors nawiązał współpracę z chińskimi producentami samochodów, a w efekcie wprowadził nową markę samochodów osobowych Baojun. W logo marki znalazł się łeb konia i co ciekawe, słowo Baojun oznacza cennego konia. 

Eicher Motors Limited – indyjski producent motocykli oraz pojazdów użytkowych, który stanowi spółkę Royal Enfield, producenta motocykli średniej wagi. Drugą spółką joint venture Eicher jest Volvo Trucks – Volvo Eicher Commercial Vehicles Limited (VECV), a w jej logo znajdziecie łeb konia, który skierowany jest w lewą stronę. 

Irańska marka IKCO – Iran Khodro, to międzynarodowy producent samochodów, którego siedziba znajduje się w Teheranie. Samochody, sygnowane logo marki, mają również wizerunek konia w swoim logo. 

Hiszpańska marka Pegaso zajmująca się produkcją ciężarówek, omnibusów, traktorów, pojazdów opancerzonych oraz przez jakiś czas również samochodów sportowych w swoim logo korzysta z wizerunku mitycznego pegaza, czyli skrzydlatego konia. 

Marka Hanteng Autos, która pochodzi z Chin wykorzystuje konia nie tylko w swoim logo. „Han” to nazwa najpotężniejszej chińskiej dynastii, która słynęła z postępowości, siły oraz pewności siebie, a „Teng” to nazwa końskiego sposobu chodzenia (biegu), która symbolizuje nieokiełznany wzrost popularności marki. W koncepcji tego producenta koń oddaje potężny potencjał jego produktów, a czerwone tło, na którym się znajduje, odzwierciedla odwagę, witalność oraz ducha innowacyjności.

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyFormy finansowaniaNauka i technologiaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt