Potrzebujesz rady ?Kliknij tutaj i zacznij rozmowe z naszym ekspertem
14.07.2022

Używane kombi – jakie wybrać, czym się kierować? Które modele kombi są popularne? - Autoplac

Samochody typu kombi zyskują ostatnio na popularności. Polacy nie chcąc czekać na nowe auta z salonu, więc coraz częściej decydują się na zakup używanego pojazdu. Jeśli jesteście w gronie poszukujących używanego kombi, to przygotowaliśmy dla Was poradnik, który podpowie jaką markę wybrać, na co zwrócić uwagę przy zakupie oraz co warto wiedzieć. 

Jakich używanych kombi zwykle szukacie? 

Kombi to bardzo popularny w Polsce rodzaj nadwozia samochodów klasy średniej. Polacy bardzo często szukają takich samochodów, również na rynku wtórnym. Segment D jest na nim bardzo popularny, głównie ze względu na to, że kilkuletnie pojazdy są w niższej cenie niż nowe modele z segmentu B. 

Najczęściej poszukiwane są kombi w budżecie 30-40 tysięcy złotych. Wybierając pojazd w tym rodzaju nadwozia zwykle szukacie wygodnych samochodów rodzinnych, których rocznik jest stosunkowo młody, a koszty utrzymania niskie. Cenicie sobie również niezawodność tych pojazdów oraz pojemność bagażnika. Chociaż jak się okazuje, ten nie zawsze musi być jak największy. 

Kombi dla spokojnych kierowców: Citroën C5 II 

Kierowcom ceniącym sobie komfort podróżowania przypadnie do gustu Citroën C5 II. W budżecie 40 tysięcy złotych możecie znaleźć ten model z czteroletnim lub pięcioletnim stażem. Model ten ma hydropneumatyczne zawieszenie, które znacznie poprawia komfort jazdy. Auto ma pojemny bagażnik (533 l pojemności) oraz szeroki rozstaw osi (2815 mm). 

Młodsze egzemplarze benzynowe mają silnik o mocy 156 KM 1.6 THP, który wymaga regularnego serwisowania. Nowsze modele są wyposażone w diesla 1.6 e-HDI o mocy 114 KM lub 2.0 HDI o mocy 163 KM. 

W Citroënie C5 II lepiej unikać automatycznych skrzyń biegów, ponieważ bardzo często spotykane są w nich usterki elektryczne, które wynikają z eksploatacji auta. 

Najlepsze kombi w segmencie D: Renault Laguna III 

Renault Laguna III zasługuje na Waszą uwagę, choćby dlatego, że jest niezawodny i tani w serwisowaniu. Pojemność bagażnika w tym aucie to 508 l, a wnętrze przypadnie do gustu nawet najbardziej wymagającym. Deska rozdzielcza jest bardzo łatwa w obsłudze, a jej design jest prosty i nowoczesny. 

Silniki w tym modelu są dobre, najsłabszy pod względem mocy, to 1,6 16 V o mocy 110 KM, świetnie współgra z LPG, najlepszy (jeśli patrzycie na osiągi) to 2,0 T o mocy 170 KM lub 204 KM. W nim również można śmiało zamontować LPG. Diesle również są udanymi konstrukcjami w Lagunie III – mają moc 130 KM, 150 KM, 173 KM i 178 KM. Trzeba jednak pamiętać o regularnej wymianie oleju, niedopilnowanie tego może grozić poważniejszą awarią. 

Warta inwestycji: Honda Accord 

To dość drogie auto z tego segmentu, jednak zdecydowanie warte zainwestowania. Honda Accord VIII występuje w wersji kombi, a co ważne – jest pewna na drodze, solidna, ma dobre silniki i jest ładnie wykonana. Kabina w Hondzie jest bardzo przestronna i dobrze wyposażona, jednak nie spełni kryteriów osób, które szukają dużego bagażnika. W tym modelu jego pojemność wynosi od 406 do 1252 litrów. 

To najmniej kłopotliwe auto z segmentu D, jest na nie bardzo duży popyt i gdy tylko na rynku pojawia się wersja z dobrym silnikiem, bardzo szybko zostaje sprzedana. A jaki to dobry silnik w tym modelu Hondy? 

Bardzo dobre opinie zyskuje model z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 156 KM, ale również 2.4 o mocy 201 KM, choć minusem może być większe spalanie. Wersja turbodiesel 2.2. i-DTEC o mocy 150 KM ma równie dobre osiągi, a także  rozsądne zużycie paliwa (6,3 l/100 km). 

Jakie kombi klasy średniej? 

Interesując się klasą średnią pojazdów w kombi możecie wybrać modele premium z mniejszym wnętrzem i bagażnikiem, ale za to ze świetnym wykończeniem. Takie auta to choćby Audi A4, BMW serii 3, czy Mercedes klasy C

Obszerniejsze i bardziej pakowne pojazdy kombi znajdziecie wśród bardziej popularnych producentów, jednak trzeba się liczyć z tym, że ich wyposażenie będzie znacznie skromniejsze, a poziom wyciszenia o wiele mniejszy. 

W budżecie 30 tysięcy złotych uda Wam się kupić auto z roczników 2008-2012, ale przebiegi mogą być znacznie wyższe, co też może świadczyć o tym, że kilka napraw mają już za sobą. Dlatego zawsze wybierajcie modele z udostępnioną historią pojazdu, w której znajdziecie wszystkie zapisy dotyczące rodzaju i częstotliwości wykonanych napraw. 

BMW serii 3 Touring to auto wyposażone w nowy silnik. Jest najmniejszym kombi z klasy średniej i co za tym idzie również najmniej pakownym – bagażnik ma od 460 do 1385 l pojemności. Zwykle dużą popularnością cieszy się 2-litrowy turbodiesel, ale starsze odmiany M47 również mają swoich zwolenników. Co istotne – w silnikach wysokoprężnych w BMW zwykle występują problemy z klapkami sterującymi przepływem powietrza w kolektorze ssącym, w silnikach benzynowych z kolei częste są awarie pompy paliwa. Warto mieć to na uwadze, rozważając zakup tego modelu na rynku wtórnym. 

Audi A4 (B8) obejmuje benzynowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Nie jest to rodzinne auto, ze względu na ograniczoną ilość miejsca – bagażnik mieści zaledwie 490 l. Jednakże jest dobrze ustawne i funkcjonalne, a całe wnętrze wykonano z dbałością o każdy szczegół. To sprawia, że komfort podróżowania jest na naprawdę wysokim poziomie. 

Mazda 6 II (GH) mieści 500 l w bagażniku, ma dobry opór załadunkowy, a także charakteryzuje się znaczną pojemnością po złożeniu kanapy tylnej – 1880 l. Nie będzie dobrym autem rodzinnym, ale za to na potrzeby dwóch osób ze sporym bagażem już wystarczy. Najlepszym wyborem tego modelu będą jednostki benzynowe – 1.8 o mocy 120 KM, 2.0 o mocy 147 KM lub 2.5 o mocy 170 KM. Musicie mieć na uwadze, że w tych dieslach często występują problemy z wtryskiwaczami i pompą oleju, a nawet łańcuchem rozrządu. 

Jakie rodzinne kombi do 30 tysięcy złotych wybrać? Na co zwracać uwagę? 

Kombi to doskonały wybór dla rodziny. Większe auto oznacza więcej możliwości, zwłaszcza w przewożeniu bagaży. Warto jednak zwrócić również uwagę na spalanie paliwa, a także koszt utrzymania auta – im mniej będzie awaryjne i mniej będzie spalało, tym lepiej dla budżetu rodzinnego. 

Zdecydowanie warte uwagi jest Audi A6 (C6) z rocznika 2004-2011, które jest trwałe i dobrze współpracuje z LPG w wersji z silnikiem 2.4 l V6. Cena takiego modelu zwykle zamyka się w 30 tysiącach złotych. 

Dobrze sprawdzi się również Alfa Romeo, która wygląda naprawdę świetnie, ale jej przestronność i pojemność bagażnika może nie spełnić do końca oczekiwań większej rodziny. Jest mało awaryjna w wersji silnika 1.9 I JTDm o mocy 120 KM, najwięcej problemów może przysparzać sześciobiegowa skrzynia manualna M32, która ma fabryczną wadę w złym łożyskowaniu, co powoduje jej szybsze zużycie. 

Skoda Fabia – mniej prestiżowa, jednak dobrze wyposażona i wygodna w prowadzeniu. Ma pojemny bagażnika (530 l), mało pali i jest tania w utrzymaniu. Silniki 1.2 TSI o mocy 90KM i 1.4 TDI o mocy 105KM powinny Was zadowolić, ze względu na swoją trwałość. 

Kombi tanie w utrzymaniu, czyli jakie? 

Kombi tanie w utrzymaniu to auto, które mało pali, ma dobry silnik, a także daje satysfakcjonujące osiągi i jest nisko awaryjne. Myślicie, że na rynku ciężko znaleźć takie auto? A my mówimy, że nie! Sprawdźcie poniższe propozycje ekonomicznych kombiaków. 

Szukając kombi, które jest tanie w utrzymaniu, a więc nie pali dużo i jest nisko awaryjne, warto zapoznać się z modelem Volvo V70 z lat 1999-2007. Model ma dużą trwałość, przestrzeń oraz pojemny bagażnik (485 l) oraz same dobre silniki. Dodając do niego LPG można zyskać naprawdę oszczędny samochód o zadowalających osiągach. 

Skoda Octavia I to auto skonstruowane w bardzo prosty sposób, wyjątkowo trwałe, a do tego tanie w utrzymaniu. Bagażnik oferuje pojemność 548 l, a na rynku wciąż nie brakuje części zamiennych do tego modelu. 

Audi A4 generacji B6 ma bagażnik o pojemności 422 litrów, kupicie go nawet za 10 tysięcy złotych. Duże przebiegi są dla niego niestraszne, a silnik 2.4 V6 w benzynie oferuje naprawdę dużą moc 170KM. Auto co prawda nie jest nisko awaryjne, ale koszty naprawy są stosunkowo małe, choćby dzięki dużej dostępności części na rynku. 

Ford Focus II o przestronnym wnętrzu (bagażnik 480 l), to auto które sprzyja niskim kosztom. Jednostki 1.6 zarówno w benzynie i dieslu oferują dobre osiągi, a do tego wysoki komfort jazdy. W naprawie auto nie jest drogie, a mechanicy znają je od podszewki. 

Używane kombi - popularne nie tylko wśród rodzin 

Auta z nadwoziem typu kombi są bardzo popularne wśród Polaków. Wbrew pozorom nie są przeznaczone wyłącznie dla dużych rodzin, ale również dla par lub singli. Kombi nie muszą być ogromne i mieć wielki bagażnik, mogą również oferować mniejszą pojemność, ale za to świetne osiągi. 

Wśród pojazdów z rynku wtórnego znajdziecie naprawdę wiele ciekawych ofert sprzedaży kombi. Możecie wybrać z nich auta klasy premium lub zdecydować się na te ze średniej półki. Wybór należy do Was, a my chętnie Wam w nim pomożemy. Zajrzyjcie na naszą platformę i znajdźcie wymarzone kombi, a my wesprzemy Was w całym procesie zakupu.

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendy