Auto dla elektryka - jaki samochód dla fachowca?
W pracy elektryka ważne są zarówno umiejętności, jak i dobre narzędzia, a te trzeba przewieźć do miejsca wykonywania pracy. Jaki samochód najlepiej sprawdzi się w zawodzie elektryka? Czy warto szukać klasyki, czy rozejrzeć się za elektrycznym pojazdem? Sprawdźcie!
Czym się kierować przy wyborze auta dla elektryka?
Elektryk zajmuje się wieloma usługa – od montażu oświetlenia i osprzętu po modernizację całej instalacji elektrycznej. Aby mógł wykonywać swój zawód potrzebuje odpowiednich narzędzi, a te trzeba mieć, gdzie przewieźć. Dlatego wybierając samochód dla elektryka, warto mieć na uwadze:
- Przestronność i pojemność bagażnika – samochód powinien mieć dużo miejsca, aby samodzielny elektryk mógł pomieścić w nim wszystkie narzędzia, ale również dodatkowe rzeczy, takie jak np.: drabiny, czy elementy małego rusztowania.
- Niska awaryjność – to bardzo ważne kryterium dla wszystkich samochodów firmowych. Auto, które często trafia do naprawy generuje dodatkowe koszty, ale również powoduje przestój w pracy.
- Małe koszty utrzymania – przede wszystkim w eksploatacji, dobrze jeśli wybrany model samochodu będzie mało palił – elektryk często pracuje w miastach, w których ruch ma inne natężenie niż w trasie, a to powoduje, że będzie spalać więcej paliwa, a tym samym powodować większe koszty utrzymania.
Jaki samochód dla elektryka?
Fiat Doblo - to świetny wybór dla elektryka, który szuka pojazdu do pracy oraz do wyjazdów rodzinnych. Doblo oferuje aż 7 siedzeń, a do tego bardzo pojemny bagażnik, w którym zmieści się 790 litrów. Dużym plusem jest dzielona tylna kanapa oraz mnóstwo schowków. Jeśli chodzi o silnik – to jest w czym wybierać – na rynku znajdziecie aż 7 jednostek o mocy od 90 do 135 KM, które są zasilane benzyną, olejem napędowym lub metanem.
Jeep Renegade – auto, które spełni największe wymagania elektryka – ma świetną dynamikę w jeździe szosowej i doskonale radzi sobie z drogami nieutwardzonymi. A te zalety może wykorzystać elektryk dojeżdżający do różnych miejsc pracy. Auto ma napęd 4x4, ale istnieje możliwości dezaktywacji napędu osi tylnej, co zmniejsza zużycie paliwa. Na plus również zasługuje bardzo przestronna kabina i pojemny bagażnik. Podstawowe jednostki w tym modelu to wolnossący silnik benzynowy 1.6 EtorQ o mocy 110 KM i diesel MDJ 1.6 o mocy 120 KM.
Opel Combo – w wersji silnikowej 1.7 DTI o mocy 75 KM zapewnia dobre osiągi w trasie, a do tego jest naprawdę nisko awaryjny. Do zalet należy duża przestrzeń dla kierowcy i jego pasażerów oraz łatwość utrzymania pod względem kosztów. Świetnie sprawdzi się w roli firmowego auta, przewiezie bardzo dużo, a do tego dobrze posłuży również w czasie weekendów i wyjazdów rodzinnych.
Elektryk dla elektryka
Obecnie wciąż trwa nabór do programu dofinansowania zakupu samochodu elektrycznego, dlatego warto również zwrócić uwagę na dobre, tanie, elektryki, które sprawdzą się również w firmie:
Dacia Spring – wyposażona w akumulator o pojemności użytecznej 26,8 kWh świetnie sprawdzi się w miejskiej przestrzeni, może nawet przejechać 200 km na jednym ładowaniu! Model ma moc 45 KM, 125 Nm, prędkość maksymalna pojazdu to 125 km/h, a średnie zużycie energii wynosi 11,9 kWh/100 km. Minusem jest dość mały bagażnik, który pomieści 290 l, ale jego przestrzeń można zwiększyć do 1100 l.
Opel Corsa-e Edition – mniejsze auto, o dobrej mocy 100 kW i akumulatorem 50 kW. Bagażnik oferuje przestrzeń 267 litrów, ale można ją powiększyć do 1042 litrów. Moc napędu elektrycznego to 136 KM, 260 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 150 km/h, a jego zasięg szacuje się do 337 km! Średnie zużycie energii jest na poziomie 16,5-16,8 kWh/100 km.
Mazda MX-30 Kai – auto oferuje moc maksymalną 145 KM, 270 Nm. Jej bagażnik ma maksymalną pojemność wynoszącą 1171 litrów. Zgodnie z deklaracją producenta można nim przejechać maksymalnie 200 km. To bardzo stylowe auto, ale najlepiej sprawdzi się w przestrzeni miejskiej. Mocno ogranicza je akumulator o mocy 32 kWh.