Ikonka wiadomości - Zacznij rozmowę z ekspertem
Potrzebujesz rady ?Kliknij tutaj i zacznij rozmowe z naszym ekspertem
Ikonka wiadomości - Zacznij rozmowę z ekspertem
Dodaj ogłoszenie za 0zł
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
ikonka odtwórz w czerwonym kółku - Radio Yanosik
Radio Yanosik
Katalog
Katalog pojazdów
Blog
Blog
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
01.12.2023

Jak jeździć hybrydą marki Toyota? Jaki model wybrać?

Samochody hybrydowe Toyoty z roku na rok zyskują coraz większą popularność wśród polskich kierowców. Wszystko za sprawą wysokiej niezawodności, łatwości w obsłudze i komfortu, które oferują poszczególne modele. Sprawdźcie, na które z nich warto zwrócić uwagę, szukają auta hybrydowego na rynku wtórnym.

Zasady jazdy samochodem hybrydowym

Samochody hybrydowe, o których również mówi się niskoemisyjne, to w dużym skrócie pojazdy, w których połączone są napęd elektryczny ze spalinowym.

Nowoczesne hybrydy nie wymagają specjalistycznych umiejętności, ani też bogatej wiedzy od kierowcy. Auta są wyposażone w zelektryfikowany układ napędowy i same dostosują się do stylu jazdy prowadzącego auto.

Niemniej, styl jazdy będzie miał znaczenie dla zużycia paliwa, dlatego warto zastosować się do kilku wskazówek:

Dynamiczne przyspieszanie – nie ma co się bać szybkiego przyspieszania do określonej prędkości i odpuszczania gazu po jej osiągnięciu. Dzięki temu układ hybrydowy jest wykorzystywany w całej swojej sprawności, np.: w hybrydach Toyoty bezstopniowa skrzynia biegów e-CVT dostosowuje obroty silnika w ten sposób, aby ten zawsze pracował w optymalnym zakresie obrotów.

Obserwacja wskaźników – hybrydy bardzo często podpowiadają kierowcy, jak ma jeździć oszczędnie, np.: wskaźnik pracy napędu hybrydowego da znać kierującemu o tym, jak powinien zahamować, aby jazda zachowała ekonomiczny charakter.

Funkcje pojazdu – trzeba je wykorzystywać do maksimum, bowiem we współczesnych hybrydach doskonale odczytują intencje kierowcy. W niektórych modelach możliwe jest włączenie trybu EV, który pozwoli na jazdę wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego przy niewielkiej prędkości, co doskonale sprawdzi się w miejskiej jeździe.

Hybryda od Toyoty - jakie są ceny?

Liderem wśród samochodów hybrydowych na polskim rynku, jest Toyota oraz Lexus. Modele kultowej japońskiej marki w wersji hybrydowej można znaleźć nawet za niecałe 30 tysięcy złotych, z kolei nowsze będą kosztować znacznie więcej.

W serwisie Autoplac.pl Toyota Prius z rocznika 2008 kosztuje już nieco ponad 22 tysiące złotych, z kolei Toyota Corolla w wersji hybrydowej z 2019 roku ponad 93 tysiące złote.

Hybrydowa Toyota - jakie modele wybrać?

Niewątpliwie hybryda Toyoty będzie się powszechnie kojarzyć z modelem Prius. Ten model z lat 2009-2915 na rynku wtórnym można znaleźć w cenie do 30 tys. zł, a nawet taniej. W większości będą to samochody sprowadzane o dość dużym przebiegu, ale nie znaczy to, że nie są warte zakupu. Toyota Prius to auto o bardzo niskiej awaryjności, a także tanie w naprawie. Średnie spalanie w modelach z rocznika 2009-2015 to 4,8l/100 km.

Poza Priusem, łatwo znaleźć na rynku wtórnym również hybrydową Toyotę Auris, która ma dość kompaktową formę, ale świetnie poradzi sobie zarówno w miejskiej przestrzeni, jak i poza nią. Średnie spalanie w hybrydowym Aurisie to 5l/100 km, a moc, które oferuje ten model to 136 KM. Auta z rocznika 2013 na rynku wtórnym kosztują około 30 tysięcy złotych.

Wśród klasyków Toyoty w wersji hybrydowej nie może zabraknąć również hybrydowej Toyoty Yaris, która jest bardzo popularna na polskich drogach, w każdej wersji. Auto z silnikiem benzynowym, który jest wzbogacony napędem hybrydowym oferuje moc 100 KM, a na rynku wtórnym znajdziecie je w cenie nawet 25 tysięcy złotych.

Fani Toyoty Corolli również nie będą zawiedzeni. Producent wypuścił na rynek hybrydową wersję lubianego przez wielu kierowców modelu. Starsze roczniki są dostępne na rynku wtórnym w cenie od 90 do ponad 100 tys. zł. Dobre oceny zgarnia wersja Hatchback i TS Kombi z silnikiem 1.8 Hybrid 122KM e-CVT, modele z rocznika 2019 spalają od 4,3-5,1 l/100 km, z kolei wersja Sedan Hybrid z takim samym silnikiem 4,3-5,2 l/100 km.

Wśród nowocześniejszych modelu hybrydowych Toyoty warto zwrócić uwagę na model C-HR, który swój debiut na rynku zaliczył w 2016 roku. Model oferuje 1.8-litrowy silnik benzynowy o mocy 122 KM i 2.0-litrowy silnik Hybrid Dynamic Force o mocy 184 KM. Crossover C-HR jest niezwykle komfortowy i ma bardzo dużo funkcji wspierających kierowcę. Rocznik 2016 na rynku wtórnym kupicie za 70-100 tysięcy złotych.

 

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyFormy finansowaniaNauka i technologiaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt