Jeep Renegade e-Hybrid 1.5 130 KM – miejski SUV z genami off-roadu
Jeep Renegade, który zadebiutował w 2014 roku, od razu wyróżnił się na tle konkurencji. Produkowany we włoskiej fabryce w Melfi, bazuje na tej samej platformie co Fiat 500X. Co ciekawe, ta sama konstrukcja została później wykorzystana w większym Jeepie Compassie i Alfie Romeo Tonale. Obecnie Renegade to najpopularniejszy model Jeepa w Europie, co potwierdza jego sukces w segmencie miejskich SUV-ów.
Hybrydowy napęd dla codziennej wygody
Testowany przez nas Jeep Renegade e-Hybrid był napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.5 MHEV o mocy 130 KM. Silnik ten współpracuje z 7-biegową skrzynią automatyczną DCT, przekazującą napęd na przednie koła. Skrzynia z podwójnym sprzęgłem działa płynnie, eliminując straty momentu obrotowego podczas zmiany biegów. To przekłada się na lepsze wrażenia z jazdy – zarówno w miejskim korku, jak i na trasie.
Jeep Renegade e-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy, co jest wynikiem zupełnie wystarczającym do codziennego użytku. Układ hybrydowy wspiera silnik spalinowy, umożliwiając cichą i oszczędną jazdę w miejskich warunkach, szczególnie podczas ruszania z miejsca.

Styl, którego nie sposób pomylić
Charakterystyczny design Jeepa Renegade sprawia, że nie da się go pomylić z żadnym innym samochodem. Atrapa chłodnicy z siedmioma szczelinami to znak rozpoznawczy marki, który nawiązuje do legendarnych modeli Jeepa. Gabaryty Renegade’a (długość 4236 mm) są porównywalne do Nissana Juke’a czy Volkswagena T-Roca, choć – co ciekawe – jest on o 876 mm dłuższy niż jego przodek, wojskowy Willis MB z 1941 roku (długość 3360 mm).

We wnętrzu Renegade’a odnajdziemy unikalne detale, takie jak ukryte symbole Willisa MB, które nawiązują do dziedzictwa marki. Wykończenie wnętrza jest solidne, a na liście wyposażenia znajdziemy m.in.:
• System multimedialny Uconnect 10,1” z dotykowym ekranem, nawigacją oraz bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple CarPlay,
• Wygodne, skórzane fotele,
• Cyfrowe zegary i stylowe „terenowe” dywaniki.
Przestrzeń w kabinie jest wystarczająca dla czterech dorosłych osób, a bagażnik o pojemności 351 litrów pomieści codzienne zakupy lub bagaże na weekendowy wyjazd.



Przyczepy? Żaden problem
Pomimo kompaktowych rozmiarów Jeep Renegade e-Hybrid ma spore możliwości holownicze. Może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie do 1450 kg oraz niehamowaną do 600 kg. To czyni go praktycznym wyborem dla osób, które potrzebują niewielkiego SUV-a zdolnego do holowania np. przyczepy kempingowej.
Jazda w terenie i na bocznych drogach
Renegade e-Hybrid radzi sobie świetnie na bocznych drogach i szutrowych ścieżkach. Wysoko zawieszone nadwozie skutecznie pochłania nierówności, a komfort jazdy pozostaje na wysokim poziomie. Dzięki wysokiemu prześwitowi i dobrze zestrojonemu zawieszeniu, ten mały Jeep może śmiało konkurować z większymi SUV-ami w lekkim terenie.

Renegade kontra konkurencja
W segmencie miejskich SUV-ów Jeep Renegade wyróżnia się stylowym wyglądem, genami off-roadowymi i solidnym wyposażeniem. Jego największym konkurentem może być tańsza Dacia Duster, która oferuje podobne właściwości za znacznie niższą cenę. Renegade wygrywa jednak lepszym wykończeniem, bogatszym wyposażeniem i niepowtarzalnym stylem.

Podsumowanie
Jeep Renegade e-Hybrid to wszechstronny SUV, który łączy miejską funkcjonalność z dziedzictwem terenowych możliwości Jeepa. Doskonale sprawdza się na co dzień, a dzięki hybrydowemu napędowi pozwala na oszczędną i płynną jazdę.

Jeśli szukasz stylowego SUV-a, który odnajdzie się zarówno w miejskiej dżungli, jak i na szutrowych drogach, Jeep Renegade jest wart rozważenia. Sprawdź nasze ogłoszenia na https://autoplac.pl/oferty/samochody-osobowe/jeep/renegade