Napisz
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
Aktualności
Co nowego?
ikonka odtwórz w czerwonym kółku - Radio Yanosik
Radio Yanosik
Katalog
Katalog pojazdów
Blog
Blog
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
17.08.2023

Kultowe motocykle - przegląd najbardziej kultowych modeli

Stworzenie listy kultowych motocykli to nie lada wyzwanie. Każdy motocyklista ma swoją indywidualną, na którą trafiają modele o których marzy, inne z sentymentu, a jeszcze inne ze względu na swój niepowtarzalny styl. Zebraliśmy dla Was kilka modeli, które warto dodać do swojej listy kultowych motocykli, wprost z naszego kraju i zza oceanu.

Kultowe polskie motocykle

Mając na myśli kultowe motocykle, zwykle mówi się o epoce PRL-u. To właśnie jednoślady z tego okresu ukształtowały rzesze polskich motocyklistów, którzy do tej pory z ogromnym sentymentem wspominają te maszyny. Nie były one doskonałe, ale były najlepsze na tamten czas.

Najpopularniejsze marki motocykli w Polsce

Historia motocykli w Polsce została stworzona przez takie marki, jak: Osa, WSK, WFM, SHL oraz Junak. Nie sposób jednak nie wspomnieć również o Komarze czy Romecie.

Wśród najpopularniejszych maszyn w PRL-u wymienia się: WSK M06, WSK 175 Kobuz, WFM M06, Komar, Romet Ogar, SHL M11, SHL M17 Gazela, Junak M10 oraz WFM OSA.

WFM Osa - była formą skutera, który wszedł do produkcji seryjnej. Stworzyła go Warszawska Fabryka Motocykli (WFM). Osa występowała w dwóch wersjach: M50 (6,5 KM) oraz M52 (8 KM). Skuter został ciepło przyjęty, zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej.

Junak M10 – motocykl, który nie był najtańszą maszyną w epoce PRL, ale był w zasięgu portfela przeciętnego Polaka. Junak miał pojemność 350 cm3 i moc około 17 KM. Jednoślad z duszą, o którym marzył niejeden motocyklista w tamtym czasie.

WSK M06 – motocykl o pojemności 125 cm3, którego produkcja rozpoczęła się w 1955 roku, a trwała aż 30 lat. Powstał w Świdniku, w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego. Wyposażony w dwusuwowy silnik chłodzony powietrzem.

Komar – to motorower, który wręcz stał się legendą. W ramie jednośladu znalazł się silnik o pojemności niecałych 50 cm3, który był sprzężony z dwubiegową skrzynią biegów sterowaną przez dźwignię, znajdującą się w kierownicy. Mało tego! Pierwsze dwie wersje Komara miały pedały rowerowe, którymi uruchamiało się silnik! A jeśli nie działał, to można było użyć mięśni nóg.

WSK 175 – najbardziej nowoczesny motocykl w epoce PRL-u. Wyposażony w mocny silnik o mocy 14 KM, maszyna mogła się rozpędzić aż do prędkości 100 km/h! Na docenienie zasługują zwłaszcza sztywniejsza rama, wydajniejsze hamulce, żwawy silnik oraz dobre zawieszenie, dzięki temu jazda na WSK 175 była naprawdę bardzo przyjemna!

Romet Ogar 200 – jeden z najpopularniejszych jednośladów w epoce PRL-u. Jego produkcję rozpoczęto w 1983 roku, a początkowo motorower miał trzybiegowe silniki JAWA. W kolejnej wersji Ogar 205 zyskał już polski silnik 023. Niska cena oraz możliwość przewozu dwóch osób na maszynie zdobyły serca Polaków, co poskutkowało ogromną popularnością modelu.

Motocykle amerykańskie - klasyki z USA

Kultowe amerykańskie motocykle kojarzą się przede wszystkim z takimi markami, jak:

A te można podzielić na turystycznesportoweoff-roadowe. Sprawdźcie zestawienie najbardziej popularnych modeli:

Harley Davidson Superlow – turystyk, który jest bardzo charakterystyczny, bowiem ma nisko osadzone siedzenie, połączone z wąską ramą, co znacznie ułatwia wykonywanie manewrów pojazdem. Wyposażony w lekkie koła, jest bardzo zwrotny w trakcie prowadzenia przy niskiej prędkości. Jego pojemność silnika to 883 cm3.

Harley Davidson Sportster – już w latach 50-tych podbił serca motocyklistów, będąc odpowiedzią na masowe produkcje motocykli z Wielkiej Brytanii. Świetnie sprawdzał się w dalszych wyprawach, jak i krótkich przejażdżkach.

Indian Scout Sixty – zachowany w koncepcie retro, stanowi doskonałe połączenie starego wyglądu z nowoczesną techniką. Spokojnie może być porównywany z nowoczesnymi motocyklami. W maszynie znajdziecie system ABS, pięciostopniową skrzynię biegów, a nawet możliwość zamontowania dodatkowych kufrów czy siodełka dla pasażera.

Yamaha V – Star 1100 – ma również nisko osadzone siedzenie, jak wyżej wspomniany Harley, ale w tym przypadku jest ono znacznie szersze, co sprawdzi się w długiej podróży. Ma dość sztywne tylne zawieszenie i ograniczone przechyły boczne, ale za to mocny silnik i atrakcyjny wygląd.

Suzuki V – Strom 650 – motocykl w stylu off-roadowym, ma regulowane zawieszenie, nowoczesny wygląd i świetnie radzi sobie na drogach nieutwardzonych. Jedzie się na nim w pochylonej pozycji, ale nie zmienia to faktu, że sprawdzi się i w długiej wyprawie, jak i w tej krótszej po mieście.

Honda CRF 1100 L – ten motocykl jest wyjątkowy, bo ma automatyczną skrzynię biegów, co jest dość rzadkim widokiem w motocyklach. Doskonale sprawdza się w jeździe terenowej, dzięki lekkiemu zawieszeniu. Ma dość twarde siedzenie i dużo spala. Choć nie osiąga zawrotnych prędkości, to w terenie spełni wszystkie Wasze oczekiwania.

Yamaha R1 – jeden z najbardziej znanych motocykli sportowych. Ma opływowy kształt, który zmniejsza opór powietrza, a tym samym pozwala maszynie na osiąganie naprawdę dużych prędkości. Jest wyposażony w nowoczesne systemy kontroli hamowania i startu, dzięki czemu jazda jest bezpieczna i niesamowicie przyjemna.

Ducati SuperSport 950 – na tym motocyklu również spełnią się Wasze sportowe marzenia. Maszyna ma aerodynamiczny kształt, boczne wloty powietrza, a sama jazda na niej jest również w pozycji pochylonej. Osiąga niezłe prędkości i ma naprawdę mocny silnik.

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyFormy finansowaniaNauka i technologiaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt