Napisz
Dodaj ogłoszenie za 0zł
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
Aktualności
Co nowego?
ikonka odtwórz w czerwonym kółku - Radio Yanosik
Radio Yanosik
Katalog
Katalog pojazdów
Blog
Blog
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
28.02.2023

Najmniej korodujące auta - które samochody nie rdzewieją?

Korozja – odwieczny wróg każdego samochodu i kierowcy, który załamuje ręce, gdy tylko znajdzie pierwsze ognisko rdzy. Czy są samochody, które rdzewieją wolniej lub w ogóle? Sprawdziliśmy to!

Dlaczego auta rdzewieją?

Pierwszy rdzawy nalot może się pojawić już na dwuletnim lub trzyletnim samochodzie. Niestety cena zakupu auta nie gra tutaj roli. Niektóre mogą przejechać kilkaset tysięcy kilometrów i nie znajdziecie na nich rdzy, nawet przy dokładnych oględzinach. Dlaczego samochody rdzewieją?

Czym jest rdza?

Rdza powstaje w wyniku procesu korozji, czyli stopniowego niszczenia materiału pod wpływem czynników zewnętrznych. To efekt utleniania się pierwiastków, które są zawarte w stali (żelaza i jego stopów), ze składnikami atmosfery: wodą, wilgocią lub gruntem. Na rdzę składają się tlenki i wodorotlenki żelaza i jeśli korozja ma sprzyjające warunki, wówczas pokryje całość materiału rdzą, a następnie rozpadnie się.

Na pojawienie się rdzy na aucie wpływa wiele czynników:

Pochodzenie pojazdu – jeśli auto jest sprowadzane długą drogą morską do Europy, wówczas ma dłuższy kontakt z solą morską, która przyspieszy proces pojawiania się rdzawego nalotu.

Sól drogowa – przekleństwo kierowców w sezonie zimowym. W jej składzie znajdziecie chlorek sodu i chlorek wapnia, które podrażniają blachy.

Wilgoć – jeśli parkujecie auto na wilgotnej powierzchni, wówczas oferujecie korozji sprzyjające warunki do dalszego rozwoju.

Uszkodzenia mechaniczne – również te, na które nie mamy wpływu w czasie jazdy.

Najbardziej narażone na korozję są błotniki, które łatwo uszkodzić w czasie jazdy żwirem, kamykami. Newralgicznymi punktami są również metalowe nadkola oraz progi, które są narażone na szkodliwe działanie soli drogowej.

Jak zapobiec rdzy na samochodzie?

Nie chcąc narazić samochód na korozję, najlepiej parkować w suchym, klimatyzowanym garażu lub pod wiatą parkingową, która chroni pojazd przed deszczem i śniegiem. Można również profilaktycznie stosować specjalistyczne preparaty antykorozyjne.

Ważne jest również regularne mycie i woskowanie samochodu. Ponadto trzeba monitorować stan lakieru i w razie potrzeby szybko zareagować, aby usunąć małe ogniska rdzy, zanim powstaną z nich duże obszary, za których usunięcie trzeba będzie sporo zapłacić w warsztacie samochodowym.

Czy można usunąć rdzę z samochodu?

Rdzę można usunąć z pomocą papieru ściernego poprzez oszlifowanie skorodowanego obszaru. Następnie powinno się go oczyścić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną. Po wyschnięciu nakłada się podkład antykorozyjny i kilka warstw lakieru. Całość zabezpiecza się środkiem antykorozyjnym.

Czy są samochody, które nie rdzewieją?

Sprawdźcie poniżej kilka propozycji samochodów, które tak łatwo nie rdzewieją.

Volkswagen Golf – niemieckie, solidne auto. Marka stosuje wiele metod ochrony przed rdzą, a nawet oferuje 12 lat gwarancji na szkody, które może wywołać korozja! Volkswagen stosuje zabezpieczenie powierzchni przez uszczelnienie styków, odporną na wilgoć farbę strukturalną, galwanizację i powłokę antyodpryskową wraz z farbą podkładową. VW ma nawet specjalne laboratorium korozji, gdzie testuje się auta w zakresie rdzewienia.

Mercedes-Benz klasy C – odporny na rdzę i wytrzymało na drogach. Auto, które służy przez wiele lat.

Audi A3 – model wyjątkowo odporny na karoserii i podwozi na korozję, bez względu na warunki atmosferyczne. Nawet zimą na drogach posypanych solą radzi sobie świetnie, a do tego ma bardzo mocy silnik, który oferuje niezłe osiągi.

Volvo S60 – auto o wysokiej odporności przy wieloletnim użytkowaniu. Nie podda się nawet rdzy. Z resztą, skoro jest prowadzone w trudnych warunkach szwedzkiej północy, to jego trwałość nie powinna wzbudzać wątpliwości.

Toyota Camry – auto, które mało pali, a poza tym zostało świetnie zabezpieczone przed korozją. Potwierdzeniem jest choćby obecność starszych aut Toyoty na polskich drogach!

Audi A4 Allroad – ma zabezpieczoną maskę, drzwi i klapę masą uszczelniającą. W tym aucie połączenia elementów zostały dobrze uszczelnione, a podłoga jest osłonięta płytami z tworzywa. Błotniki wewnętrzne wykonano z nasiąkającego filcu. To wszystko ma za zadanie chronić pojazd przed korodowaniem.

BMW serii 1 – ma dobrą ochronę podwozia przed uszkodzeniami, a także nieźle uszczelnione połączenia i grubą warstwę wosku w profilach. Zabezpieczone zostały również maska, drzwi i tylna klapa.

Citroen C3 Aircross – nadkola w tym aucie zostały wykonane z plastiku, maska, drzwi i tylna klapa ma dość słabo zabezpieczone krawędzie, a łączenia zostały dobrze zabezpieczone, tak samo jak i profile. Samochód może i nie będzie bardzo odporny na rdzę, ale z pewnością bardziej niż inne pojazdy, które nie mają żadnych zabezpieczeń.

Dacia Duster 1.6 SCe Prestige – ma dobre uszczelnienia i zabezpieczenia, również od środka. Przy listwach, na krawędziach błotników oraz progów może się zbierać brud oraz wilgoć, co będzie sprzyjać rozwojowi korozji.

 


 

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyFormy finansowaniaNauka i technologiaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt