Test Nissana Juke N-Sport Hybrid 143 KM: Żółty Dynamit Miejskich Dróg
Nissan Juke, jedno z najbardziej charakterystycznych aut segmentu B-SUV, przeszedł niedawno gruntowną modernizację, której efekty najlepiej widać w nowej wersji N-Sport. Otrzymałem możliwość przetestowania tego modelu z napędem hybrydowym, który łączy w sobie dynamikę silnika benzynowego i elektrycznego, oferując łącznie 143 KM mocy. A wszystko to opakowane w wyrazistą, żółtą karoserię, która z pewnością nie pozostawia obojętnym. To ten sam układ napędowy, który pracuje pod maską Clio Esprit Alpine ale inżynierowie Nissana napisali do niego własne oprogramowanie.
Nissan Juke - design, który przyciąga wzrok
Już na pierwszy rzut oka widać, że Nissan Juke N-Sport to auto zaprojektowane z myślą o tych, którzy chcą się wyróżniać. Żółty lakier nadwozia, zestawiony z czarnymi 19-calowymi felgami „Akari”, nadaje mu wyjątkowy, sportowy charakter. Wnętrze N-Sport to majstersztyk w zakresie estetyki i funkcjonalności – żółte akcenty z Alcantary® na desce rozdzielczej, fotelach oraz przeszycia na tapicerce z ekoskóry sprawiają, że kabina nie tylko wygląda nowocześnie, ale także emanuje luksusem.

Wnętrze, które zachwyca nowoczesnością
Nissan zadbał o to, aby wnętrze Juke’a było równie imponujące jak jego zewnętrzny design. Nowy, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego z wyższą rozdzielczością 1920 x 720 pikseli to prawdziwy krok naprzód. Interfejs jest bardziej intuicyjny, a ulepszone rozpoznawanie głosu sprawia, że obsługa staje się jeszcze łatwiejsza.

System Bose® Personal® Sound², wyposażony w głośniki umieszczone w zagłówkach przednich foteli, tworzy przestrzenny dźwięk 360°, który dosłownie otacza kierowcę i pasażera, oferując niesamowite doznania akustyczne. Żółty Juke grał jak Carnegie Hall. Słuchając wersji koncertowych, można było rozpoznać wszystkie instrumenty, chórki a nawet palce przesuwane po gitarowym gryfie.

Na trasie, powyżej prędkości 120km/h, w samochodzie robiło się głośniej, głównie przez szum opływającego powietrza, ale można tak ustawić parametry systemu dźwiękowego aby muzyka sama podgłaśniała się w miarę wzrostu prędkości.
Bardzo polubiłem wnętrze Juka N-Sport. Żółte przeszycia i wstawki oraz czarna podsufitka i słupki powodowały, że wnętrze miało pazur i wyglądało zadziornie. Sportowe fotele monoform ze zintegrowanymi zagłówkami bardzo dobrze przytrzymują ciało kierowcy i pasażera nawet w szybko przejeżdżanych zakrętach.
Hybrydowy napęd Nissana Juke N-Sport: moc, precyzja i oszczędność
Pod maską Nissana Juke N-Sport Hybrid znajduje się nowoczesny, 143-konny układ hybrydowy, który wykorzystuje bezsprzęgłową, inteligentną przekładnię wielotrybową inspirowaną technologią z Formuły E. Silnik elektryczny i wolnossący czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6l mogą pracować zarówno niezależnie, jak i razem, co zapewnia natychmiastową reakcję na pedał przyspieszenia i dynamiczną jazdę, szczególnie w miejskich warunkach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 10,1 sekundy, co jak na miejskiego crossovera jest bardzo dobrym wynikiem.
Podczas testu hybrydowy napęd okazał się wyjątkowo oszczędny. Na trasie łączącej miejskie korki, podmiejskie drogi i fragment autostrady, uzyskałem średnie spalanie na poziomie 5,3 l/100 km, co jest doskonałym wynikiem dla samochodu o takich osiągach. Jeszcze kilka lat temu „benzynowe sto czterdzieści koni z automatem”, musiało zużyć przynajmniej 8l na 100km w mieście. Dzisiaj, w erze technologii hybrydowej wynik na poziomie lekko ponad 5l jest absolutnie wykonalny.
Doskonałe właściwości jezdne hybrydowego Nissana Juke N-Sport
Nissan Juke N-Sport okazał się również świetnym towarzyszem w miejskiej dżungli. Auto jest niezwykle zwrotne, co sprawia, że manewrowanie na zatłoczonych ulicach Warszawy to czysta przyjemność. Zawieszenie zostało zestrojone w taki sposób, aby zapewnić komfort podróżowania, nie rezygnując przy tym z dobrej przyczepności i stabilności w zakrętach.
Systemy wsparcia kierowcy, takie jak kamerowy system 360° z poprawioną rozdzielczością, ułatwiają codzienną jazdę, a bagażnik o pojemności 354 litrów zapewnia wystarczająco dużo miejsca na codzienne zakupy lub krótkie wyjazdy. Zawsze można wrzucić coś na dach albo na hak, wybór oryginalnych akcesoriów Nissana jest naprawdę duży.

Dane techniczne modelu Nissan Juke N-Sport
Silnik: benzynowy, czterocylindrowy o pojemność 1598 cm3
Moc: silnik benzynowy 94 KM, silnik elektryczny 49 KM, skumulowana 143 KM
Skrzynia biegów: automatyczna Smart Multi Model Hybrid
Napęd: na przednie koła
Moment obrotowy: silnik benzynowy 148 Nm, silnik elektryczny 205 Nm
Norma emisji spalin: Euro6D
Akumulator trakcyjny: litowo-jonowy
Akumulator trakcyjny: 230V/1,2 kWh
Zawieszenie: przód - kolumny MacPherson, tył - Belka skrętna
Rozmiar opon: 225/45R19
Masa własna: 1363 kg
Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem: 750 kg
Pojemność bagażnika: 354 l
Pojemność zbiornika paliwa: 46 l
Średnie zużycie paliwa w teście: 5,3l /100 km
Prędkość maksymalna: 166km/h
Przyśpieszenie 0-100km/h: 10,1s
Podsumowanie doświadczenia jazdy Nissanem Juke N-Sport Hybrid 143 KM
Nissan Juke N-Sport Hybrid 143 KM to samochód, który zachwyca na wielu poziomach. Jego wyjątkowy design, nowoczesne wnętrze, doskonałe właściwości jezdne oraz oszczędny napęd hybrydowy sprawiają, że jest to idealny wybór dla tych, którzy szukają auta wyróżniającego się z tłumu. To samochód, który nie tylko dobrze wygląda, ale także zapewnia frajdę z jazdy, zarówno w mieście, jak i poza nim. Jeśli szukasz crossovera, który łączy styl, technologię i dynamikę, Nissan Juke N-Sport jest właśnie samochodem dla Ciebie.

Jeżeli szukasz nowego albo używanego Nissana Juke, to sprawdź nasze ogłoszenia na https://autoplac.pl/oferty/samochody-osobowe/nissan/juke