Jeep Gladiator – wyjątkowy model w świecie pickupów
Jeep Gladiator to wyjątkowy model, który łączy w sobie ducha klasycznego Wranglera z praktycznością pickupa. Dla fanów off-roadu i kultowych samochodów amerykańskich to prawdziwa gratka. Jego krótka obecność na rynku europejskim tylko podkreśla jego wyjątkowość.

Jeep Gladiator – geneza modelu
Gladiator zadebiutował w listopadzie 2018 roku jako pickup oparty na czwartej generacji Wranglera JL. Zbudowany z myślą o aktywnych użytkownikach, a nie ciężkiej pracy, Gladiator wyróżnia się unikalnymi cechami stylistycznymi. Zawiasy drzwi i maski montowane zewnętrznie, opcjonalny miękki dach, demontowalne boczne drzwi oraz możliwość złożenia przedniej szyby to elementy, które czynią go niepowtarzalnym w swojej klasie.

Wymiary i możliwości
Z długością ponad 5,5 metra oraz rozstawem osi większym o prawie metr niż w Wranglerze, Jeep Gladiator to jeden z najdłuższych pickupów na rynku. Jednak jego przeznaczenie to bardziej lifestyle niż praca. Jego ładowność wynosi 613 kg, a możliwość holowania przyczep o DMC 2700 kg sprawia, że poradzi sobie z transportem sprzętu kempingowego czy łodzi, choć nie jest liderem w tych kategoriach.


Gladiator wyróżnia się zdolnościami terenowymi. Dzięki prześwitowi 25,3 cm oraz układowi napędu 4x4 Selec-Trac z reduktorem i osiami Dana 44, jest gotowy na każdą przygodę. Samochód może brodzić w wodzie o głębokości do 76 cm, co czyni go jednym z najlepszych terenowych pickupów na rynku.

Wersje silnikowe
Początkowo Jeep Gladiator oferowany był z benzynowym silnikiem V6 3.6 Pentastar.
W 2020 roku do gamy dołączył wysokoprężny silnik 3.0 V6 Diesel Common-Rail (CRD), generujący 260 KM i 600 Nm momentu obrotowego. W Europie, w tym także w Polsce, Gladiator był dostępny wyłącznie z silnikiem Diesla, współpracującym z 8-stopniowym automatem i zaawansowanym napędem 4x4.

Wnętrze i komfort
Testowana przez nas wersja Overland oferowała luksusowe wykończenie wnętrza, skórzaną deskę rozdzielczą oraz tapicerkę. Dodatkowo, system nagłośnienia premium sprawiał, że każda podróż była przyjemnością. Gladiator został wyposażony w system multimedialny z aplikacją „Off-Road Pages,” która pokazuje m.in. kąty natarcia i zejścia oraz inne parametry istotne podczas jazdy w terenie.



Krótka kariera w Europie
Gladiator pojawił się na polskim rynku na początku 2021 roku, ale jego sprzedaż zakończyła się już po 2,5 roku. Wysoka cena startowa – od 390 tys. zł – oraz zaostrzone normy emisji spowodowały, że model zniknął z europejskich salonów.

Specjalna edycja pożegnalna
Jeep postanowił uczcić zakończenie sprzedaży Gladiatora w Europie specjalną, limitowaną edycją. Tymczasem we wrześniu 2023 roku w USA zaprezentowano odświeżoną wersję Gladiatora, ale mieszkańcy Starego Kontynentu nie będą mieli okazji jej zobaczyć.

Podsumowanie
Jeep Gladiator to samochód dla pasjonatów, którzy cenią niepowtarzalny styl i terenowe zdolności. Jego produkcja w Europie została zakończona, ale na długo pozostanie w pamięci jako unikalny pickup o wyjątkowym charakterze. Jeśli kiedykolwiek miałeś okazję zobaczyć go na drodze, to prawdopodobnie była to jedna z niewielu takich chwil – Gladiator to prawdziwy ostatni Mohikanin.

Jeżeli szukasz Jeep’a Gladiatora, przejrzyj nasze ogłoszenia https://autoplac.pl/oferty/samochody-osobowe/jeep/gladiator