Napisz
Radio Yanosik
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
Radio Yanosik
Radio Yanosik
Aktualności
Co nowego?
Blog
Blog
Program Ambasadorski
Program Ambasadorski
NOWOŚĆ
Lupa - sprawdź VIN
Sprawdź VIN
Dolar - wycena auta
Wyceń auto
Dolar - finasowanie auta
Finansowanie
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
21.08.2024

PanAmericana - sprawdź co oferuje nowa wersja modelu Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok 2023 to coś więcej niż tylko nowa wersja popularnego pick-upa – to prawdziwa ewolucja w świecie motoryzacji. Twórcy połączyli sprawdzone rozwiązania z nowoczesnymi ulepszeniami, by pojazdy sprawdził się zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Dowiedz się, co jeszcze kryje w sobie ten wielki gracz w świecie pick-upów i dlaczego jest gwarancją niezawodności! 

Terenowy charakter i wygodne wnętrze wersji PanAmericana

Testowa PanAmericana to nowa wersja Amaroka. Wyceniona na 300 tysięcy złotych w porównaniu z miejską i droższą wersją Aventura, ma zdecydowane bardziej terenowy charakter. Wnętrze jest dobrze wyposażone. Skórzana tapicerka, podgrzewane przednie siedzenia z elektryczną regulacją kierowcy, skórzane materiały na desce rozdzielczej i ulepszony system audio z ośmioma głośnikami.

Przestrzeń ładunkowa VW Amaroka PanAmericana

Przestrzeń ładunkowa PanAmericany ma ładną plastikową wannę z elektryczną roletą. Tylna klapa zamykana jest na zamek centralny, jest również wytłumiona i uszczelniona. Nie zabrakło hermetycznego gniazdka elektrycznego 12V, ale konstrukcja elektrycznie rozwijanej rolety, zabiera trochę miejsca na pace. Inne elementy pakietu to relingi dachowe, tylne światła LED, czarna podsufitka i przyciemnione elementy zewnętrzne, takie jak osłona chłodnicy, lusterka boczne i klamki drzwi.

Rozsiądź się wygodnie w PanAmericanie

Fotele są wygodne i dobrze zaprojektowane pod względem regulacji i podparcia. Nowy Amarok, szczególnie w tej wersji wyposażenia, ma wnętrze podobne do SUV’a. Oczywiście wiele elementów przypomina niebiesko-owalnego brata lub kuzyna. Tak to właśnie wygląda, gdy masz punkty styczne, które wyznaczają niektóre z głównych cech wspólnego projektu.  

Drugi rząd nowego Amaroka jest bardziej przestronny, oferuje więcej miejsca na nogi i większy komfort siedzenia. Znajdziemy tam też takie elementy jak gniazdka elektryczne i nawiewy. 

Wygodny i praktyczny system informacyjno-rozrywkowy

System informacyjno-rozrywkowy jest dostępny w postaci 12-calowego wyświetlacza o orientacji pionowej, wyposażonego we wszystkie funkcje: Apple CarPlay i Android Auto przewodowe i bezprzewodowe, nawigację i cyfrowe radio. Pod pionowym wyświetlaczem informacyjno-rozrywkowym znajduje się bezprzewodowa ładowarka, przycisk hamulca, wtyczka 12 V oraz gniazda zasilania USB-A i USB-C. Można tu również zmieścić kilka dodatkowych drobiazgów. 

 

Bezpieczeństwo modelu Volkswagen Amarok PanAmericana

Kurtyny powietrzne spełniają ważne wymagania kompleksowego zestaw bezpieczeństwa. Volkswagen Amarok może poszczycić się pięciogwiazdkową oceną bezpieczeństwa, uzyskaną w testach Euro NCAP

Wszystkie wersje sprzedawane w Europie oferują pełną gamę wyposażenia odpowiadającego za bezpieczeństwo. W kabinie nowego Amaroka znajduje się dziewięć poduszek powietrznych, w tym poduszki kurtynowe, obejmujące zasięgiem drugi rzędu siedzeń, przednia środkowa poduszka powietrzna oraz poduszka kolanowa kierowcy i pasażera.

Diesel V6 w nowym Amaroku

Duży diesel V6 nigdy nie będzie tak ekonomiczny jak mniejszy czterocylindrowy silnik ale zaryzykuję przypuszczenie, że w Amaroku V6 zużycie paliwa nie będzie decydującym czynnikiem zakupu. Po tygodniu jazdy po mieście i autostradzie, a także jednym dniu jazdy w terenie, średnie zużycie paliwa utrzymywało się na poziomie 11,6 litra na 100 kilometrów.  

Trzy litrowy turbodiesel V6, był dynamiczny i elastyczny, a moment obrotowy 600 Nm dostępny był już w niskim zakresie i zapewniał świetne przyspieszenie. Silnik dobrze współpracuje z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Zmiany biegów były w większości niezauważalne.

Zawieszenie wygodne jak w … Amaroku?

W specyfikacji PanAmericana Amarok ma własne nastawy zawieszenia, które nawiązują do terenowego charakteru tej wersji. Amarok jest miękki i sprężysty a przy tym bardzo komfortowy. W połączeniu z miękkimi terenowymi oponami AT Goodyear Wrangler na 18-calowych felgach aluminiowych, 
Amarok bardzo dobrze pochłaniania wszelkiego rodzaju niedoskonałości w nawierzchni, dziury i progi zwalniających w mieście, a także drogi gruntowe o nierównej nawierzchni.

Jeździłem Volkswagenem Amarokiem 2.0 TDI pierwszej generacji, nawet miałem z nim dłuższą bo trzy miesięczną przygodę. Amarok miał zamontowane terenowe koła i była to pierwsza wersja produkcyjna z wnętrzem wyjętym z dostawczaka. Był wyposażony w reduktor i typowy terenowy napęd, z przodem dołączanym na sztywno. Nie był piękny, za to świetnie jeździł w terenie i byliśmy w nim w Rumunii.

Drugi Amarok pierwszej generacji, którym jeździłem to mocna 258 konna wersja Adventura napędzana silnikiem 3.0 V6 który generował 580Nm. Amarok miał nowe wnętrze po liftingu, stały napęd na cztery koła ale nie miał terenowego reduktora, miał za to wielkie 20 calowe felgi i szosowe koła z niskimi oponami. Był świetnym holownikiem a duża przyczepa kempingowa nie robiła na nim wrażenia. 

To były dwa różne samochody, które łączyła właściwie nazwa i były przeznaczone dla skrajnie różnych klientów. Pierwszy był pickupem terenowym, drugi był pickupem-suv’em. 

Nowy Amarok PanAmericana - czy warto postawić na nową odsłonę modelu?

Nowy Amarok PanAmericana łączy świetne terenowe parametry z niesamowitą trakcją na asfalcie. Możesz dowolnie wybrać tryb napędu bo są aż cztery pozycje na przełączniku. Mocy zawsze jest pod dostatkiem, samochód wyrywa do przodu bez znaczenia z jaką prędkością jedziesz a przyspieszeniu zawsze towarzyszy dźwięk turbodoładowanej, Dieslowskiej V6-tki.  

W terenie nowy Amarok jest lepszy od starego modelu. Po pierwsze, ma reduktor w każdej wersji a po drugie, model ten ma wyraźnie większy prześwit. 

Co jednak ważne, Amarok II generacji sprawia wrażenie czegoś więcej niż tylko przerobionego Forda. Nowy Amarok korzysta oczywiście z platformy Ford Ranger’a, ale wydaje się być zupełnie inny.

W mojej ocenie najnowsza generacja Amaroka wraz z jego bratem bliźniakiem Fordem Rangerem to obecnie jedne z najlepszych konstrukcji jeżeli chodzi o pickupy. Amarok trafia do trochę innej grupy klientów niż Ranger i bardzo dobrze.

Jeżeli szukasz nowego lub używanego Amaroka, przejrzyj nasze ogłoszenia na Autoplac.pl: https://autoplac.pl/oferty/samochody-osobowe/volkswagen/amarok

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyNauka i technologiaFormy finansowaniaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt

Zdjęcie miasta z lotu ptaka