Citroën C3 AIRCROSS pierwszej generacji – miejski crossover z terenowymi ambicjami
Citroën C3 AIRCROSS to miejski crossover, który w swojej klasie wyróżnia się unikalnym designem i praktycznością. Postanowiliśmy sprawdzić, jak radzi sobie poza asfaltem – w lekkim terenie, w którym liczy się przede wszystkim prześwit i wyższe zawieszenie.
Wyższy prześwit i opcjonalny Grip Control
Choć Citroën C3 AIRCROSS nie oferuje napędu na cztery koła, jego prześwit wynoszący 195 mm oraz opcjonalny system Grip Control (wspomagający trakcję na różnych nawierzchniach) powinny wystarczyć do bezstresowego zjechania z utwardzonej drogi. System ten, dostępny w wielu modelach koncernu Stellantis, pozwala na wybór trybów jazdy, dostosowując się do takich nawierzchni jak piasek, błoto czy śnieg.
Warto dodać, że Citroën C3 AIRCROSS dzieli płytę podłogową z Opel Crossland X – również oferowanym wyłącznie z przednim napędem.

Komfortowe zawieszenie i odpowiednie opony
Testowany model wyposażono w szosowe opony o szerokości 195 mm i profilu 60, zamontowane na 16-calowych felgach (szersze i bardziej agresywne opony wielosezonowe, łączone były z systemem Grip Control). Taki zestaw sprawdza się zarówno w miejskiej dżungli, jak i w lekkim terenie. Zawieszenie? Kolumny McPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu – klasyka w tej klasie samochodów.

Podczas testu na polnych drogach Citroën udowodnił, że wyższy prześwit pozwala bez obaw pokonywać garby czy nierówności. Mimo że terenowy spoiler z przodu czasem dotykał podłoża, ostrożna jazda zapobiegała uszkodzeniom.
Jak C3 AIRCROSS radzi sobie w terenie?
Większe nierówności terenu pokonywane były niekiedy na trzech kołach, co wynika z miejsko-osobowego zestrojenia zawieszenia – nie jest to prawdziwy samochód terenowy. Sprawdziliśmy przy okazji sztywność karoserii – nawet przy „wykrzyżach” drzwi i klapa bagażnika otwierały się bez problemu, co świadczy o dobrej konstrukcji nadwozia.
Prawdziwe wyzwanie czekało na piaszczystych drogach. Trzycylindrowy silnik 1.2 o mocy 110 KM i momencie obrotowym 205 Nm (opcjonalnie 130KM i 230Nm) radził sobie dzielnie, ale sukces przejazdu przez luźny piasek bardziej zależał od umiejętności kierowcy niż od działania elektronicznego wspomagania.
Do miasta i na weekendowy wypad
Citroën C3 AIRCROSS to przede wszystkim samochód do miasta, ale z opcjami, które pozwalają na lekkie terenowe przygody. Jego przestronne wnętrze i pojemny bagażnik zadowolą rodziny, a unikalny design przyciągnie osoby ceniące sobie indywidualizm. Choć nie każdemu przypadnie do gustu jego nietuzinkowa sylwetka, nowi właściciele tego modelu będą mile zaskoczeni jego wszechstronnością.



Nowa generacja na horyzoncie
Testowany Citroën C3 AIRCROSS powoli ustępuje miejsca nowej generacji, która ma wprowadzić jeszcze więcej innowacji i ulepszeń. Mimo to obecny model wciąż jest ciekawą propozycją na rynku crossoverów.
Sprawdź również inne testy Citroëna C3 AIRCROSS i przekonaj się, jak wypada w porównaniu z konkurencją! Jeśli szukasz miejskiego auta z odrobiną terenowych ambicji, warto dać mu szansę.
Nowe i używane Citroeny C3 oraz C3 AIRCROSS znajdziesz w naszych ogłoszeniach https://autoplac.pl/oferty/samochody-osobowe/citroen/c3