Napisz
Dodaj ogłoszenie za 0zł
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
Aktualności
Co nowego?
ikonka odtwórz w czerwonym kółku - Radio Yanosik
Radio Yanosik
Katalog
Katalog pojazdów
Blog
Blog
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
06.02.2023

Koniec produkcji passata? Produkcja jakich modeli aut została zakończona w 2022?

Ubiegły rok zapisze się w pamięci wielu kierowców oraz producentów aut, którzy kończą produkcję niektórych modeli samochodów. Przyczyną jest w głównej mierze słabnąca sprzedaż. Jakich aut nie będą już produkować kultowi producenci samochodowi w 2023 roku? Możecie być zaskoczeni!

Czy to koniec produkcji Volkswagena Passata?

Popularny w Polsce sedan Volkswagen Passat od 1974 roku podbijał również rynek amerykański. Pierwszym modelem, który sprzedawano w USA był Dasher, następnie Quantum, aż wreszcie trzecia odsłona kultowego samochodu niemieckiego producenta została zaprezentowana pod swoją oficjalną europejską nazwą – Volkswagen Passat.

Do 2011 roku kolejne generacje niemieckiego modelu VW były importowane do Stanów Zjednoczonych z Europy. Ten rok okazał się jednak przełomowym, gdyż siódma wersja Passata, jako pierwsza została wyprodukowana w lokalnie uruchomionej fabryce Chattanooga w stanie Tennessee. Trwało to do 2021 roku, w którym ostatni lokalnie wyprodukowany Passat zjechał z taśmy produkcyjnej.

Model został zastąpiony w lipcu 2022 roku pierwszym amerykańskim, elektrycznym SUV-em: Volkswagenem ID.4. Oferowany w trzech wersjach silnikowych, z napędem na tył i baterią 58 kWH lub napędem na tył lub 4x4 i baterią 77 kWh zyskał spore zainteresowanie amerykanów, a fabryka planuje zatrudnić dodatkowo załogę, która zajmie się produkcją nowego modelu niemieckiego marki na trzy zmiany.

Jeśli chodzi o Europę, możemy być spokojni o przyszłość Volkswagena Passata, który już wkrótce ukaże się w nowej wersji B9.

Ford Mondeo – produkcja zakończona już w 2021 roku

Ostatni Ford Mondeo europejskiej produkcji wyjechał z fabryki w marcu 2022 roku. Dwa miesiące przed tym zdarzeniem niemiecka marka zaprezentowała kolejną generację kultowego modelu, niemniej nieprzeznaczonego do zakupu dla Europejczyków. Pierwszy raz w swojej historii.

To efekt słabnącego zainteresowania kupnem Forda Mondeo w Europie, który w 2019 roku sprzedał się zaledwie w liczbie 40,1 tys. sztuk, co stanowiło wynik ośmiokrotnie mniejszy niż w 1996 roku w samej zachodniej części Europy. W 2020 roku marka odnotowała spadek sprzedaży do 21,1 tys. sztuk, a już w 2021 roku sprzedano zaledwie 12,7 tys. sztuk Mondeo.

Opel Insignia II – ostatnie modele wyprodukowano w 2022 roku

To kolejny przykład modelu, który z topowej pozycji sprzedażowej, spadł na sam dół, tak jak Ford Mondeo. Pierwsza generacja Opla Insignia była produkowana przez dziewięć lat, druga już tylko przez pięć.

W 2021 roku w Europie Opel Insignia II odnotował sprzedaż na poziomie zaledwie 20 tys. sztuk, a więc o siedem razy mniej niż w 1997 roku.

Na decyzję producenta wypłynął nie tylko zmniejszony popyt, ale również genealogia. Insignia miała być jedynym Oplem, który bazował na platformie wcześniejszego właściciela marki, a więc koncernu GM. Nie chcąc ponosić dalszych, dodatkowych kosztów, Opel podjął decyzję o zakończeniu produkcji.

Fani BMW i3 rozczarowani – produkcja została zakończona w 2022 roku

Jeszcze w czerwcu 2022 roku powstał ćwierć milionowy model miejskiego BMW i3. W czasie 8,5 roku sprzedano 250 tys. sztuk tego modelu, co nie stanowi rekordowego wyniku jednego z największych niemieckich producentów samochodowych. W 2019 roku sprzedaż BMW i3 w Europie stanowiła zaledwie 3,9% europejskiego wolumenu marki.

Nie ma jednak tego złego, model BMW i3 dał producentowi sporą grupę nowych klientów – ponad 80% właścicieli miejskiego modelu BMW nigdy wcześniej nie jeździło żadnym produktem marki.

Cios dla kierowców – znika Skoda Fabia Combi

Czwarta generacja czeskiego malucha wykończyła nadwozie kombi Skody Fabii. Niemniej, można było ją jeszcze kupić do końca 2022 roku, być może niektórym szczęśliwcom uda się ją znaleźć jeszcze w 2023 roku.

Model kombi cieszył się ogromnym uznaniem wielu kierowców, dzięki dobrym właściwościom jezdnym, atrakcyjnym wersjom wyposażeniowym oraz niskiej cenie zakupu. Auto spalało nieduże ilości paliwa, a w dobrych wersjach silnikowych (1.4 TSI) potrafiło rozpędzić się od 0 do 100 km/h nawet w 8 sekund!

Nie będzie już Citroena Picasso – kultowego minivana!

Citroen Grand C4 SpaceTourer/Picasso okazał się być ostatnim minivanem marki na bazie aut osobowych. Już w 2018 roku Citroen rozpoczął wycofywanie się z nazwy Picasso, zastępując ją SpaceTourerem. W 2020 roku marka zakończyła produkcję wersji C4 Picasso (C4 SpaceTourera), a w 2022 roku, w lipcu, wypuściła ostatni egzemplarz przedłużonej wersji Citroena Grand C4 SpaceTourera.

Na decyzję francuskiego producenta wpłynął m.in. upadek rynku minivanów w Europie. W 2021 roku Citroen C4 SpaceTourer sprzedał się w liczbie zaledwie 17 tys. sztuk, co daje wynik 7-krotnie mniejszy niż na początku produkcji modelu w 2014 roku.

Model nie będzie mieć bezpośredniego następcy, ale producent oferuje w zamian kompaktowego SUV-a – Citroen C5 Aircross.

Seryjny minivan Dacia Lodgy kończy swoją karierę na rynku motoryzacyjnym!

Samochód będzie wciąż produkowany, ale wyłącznie na rynek marokański. Europejska produkcja trwała 10 lat i została zakończona w 2022 roku.

Niestety model Dacia Lodgy nigdy nie podbił Europy. W 2013 roku, którym był najlepszym dla tego modelu, sprzedano zaledwie 39,6 tys. sztuk, co daje wynik 3-krotnie mniejszy od sprzedaży Renault Scenic.

Dacia Lodgy będzie miała następcę, ale nie w prostej linii. Na rynku pojawi się Dacia Jogger, która ma zająć miejsce Lodgy, Logana MCV oraz osobowej wersji Dokkera.

Najpopularniejszy miejski minivan Fiat 500L znika z rynku

Fiat 500L był najlepiej sprzedającym się minivanem w Europie, ale znika z rynku. W 2014 roku sprzedano go w liczbie 92 tys. sztuk, w 2021 roku już zaledwie 20,1 tys. sztuk. Niemniej ten wynik dał mu silną pozycję, jako 3 najpopularniejszego minivana w Europie.

Jego miejsce wypełni produkowany w Polsce nowy SUV Fiat 600, który w tym roku również ma zastąpić SUV-a 500X.

 


 

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyFormy finansowaniaNauka i technologiaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt