Napisz
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
Aktualności
Co nowego?
ikonka odtwórz w czerwonym kółku - Radio Yanosik
Radio Yanosik
Katalog
Katalog pojazdów
Blog
Blog
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
05.01.2022

Odkrywamy najbardziej interesujące Polaków auta. Nie uwierzycie, jakie to marki!

Sektor motoryzacji wciąż podnosi się po poprzednich falach pandemii. Rynek nadal odczuwa braki w półprzewodnikach oraz ograniczone możliwości w produkcji aut spowodowane koniecznością zachowania wymogów bezpieczeństwa przed koronawirusem. Nie oznacza to jednak, że zainteresowanie zakupem nowego auta wśród Polaków zmalało. Jest wręcz przeciwnie. Spytaliśmy ekspertów z Yanosik Autoplac, jak obecnie wygląda sytuacja w sektorze sprzedaży używanych samochód. Wiemy, jakie auta najbardziej interesują Polaków.

Własny samochód daje więcej możliwości 

Polacy po pierwszych doświadczeniach z pandemią coraz chętniej poszukują samochodu do swojego gospodarstwa domowego. Nie ma się temu co dziwić – własny samochód daje więcej możliwości, a do tego większe poczucie bezpieczeństwa. 

Coraz mniej osób chce podróżować publicznymi środkami transportu, w których ryzyko zakażenia się koronawirusem od osób trzecich jest znacznie większe. Jazda własnym autem to nie tylko większy komfort, ale również większe możliwości przemieszczania się. I co ciekawego, nie odstraszają nas nawet ceny paliw, które są obecnie najwyższe w skali ostatnich 9 lat. 

- W Autoplac odnotowujemy co miesiąc coraz większe zainteresowanie zakupem samochodu. Dużo osób szuka konkretnych modeli, które chcą kupić i następnie kontaktuje się bezpośrednio ze sprzedawcą. Sam proces podejmowania decyzji o zakupie pojazdu został znacznie skrócony. Jest to wynikiem ograniczonej liczby samochodów na rynku, w związku z COVID-19 i obostrzeniami względem ich sprowadzania do Polski, a także brakiem części do produkcji nowych aut – informuje Marcin Korzeniewski Autoplac.pl 

Wciąż brakuje części do produkcji nowych samochodów, a używane auta rozchodzą się jak świeże bułeczki. Polacy chcą mieć możliwość podróżowania swoim pojazdem, zwłaszcza w dobie 4 fali pandemii COVID-19. 

Ile samochodów zarejestrowaliśmy w listopadzie? 

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w listopadzie zarejestrowaliśmy łącznie 22 843 nowe pojazdy. To mniej niż w ubiegłym roku (30 621 pojazdów), co jest również spowodowane topniejąca produkcją nowych modeli. 

Najwięcej nowych rejestracji dotyczy samochodów osobowych (18 152), których jest o prawie 30% mniej niż w tym samym okresie w poprzednim roku (25 504). Niewielka różnica jest z kolei w rejestracjach nowych aut dostawczych – w listopadzie tego roku przybyło ich 3 039, natomiast w 2020 roku zarejestrowano ich 3 305. 

Które auta najbardziej interesują Polaków? 

- Sprawdziliśmy, które samochody są najczęściej wyświetlane przez klientów Autoplac. Co ciekawe, najwięcej wyświetleń odnotowały ogłoszenia ze Skodą Octavią i Oplem Astra, które stanowią bardzo użytkowe egzemplarze, popularne głównie wśród rodzin 2+2. Nie mniej jednak wśród najczęściej wyświetlanych ofert są również auta premium i SUV-y – mówi Marcin Korzeniewski, Autoplac.pl 

W zestawieniu serwisu Yanosika w pierwszej piątce najczęściej wyświetlanych pojazdów znalazły się: 

1. Skoda Octavia 

2. Opel Astra 

3. Mazda 6 

4. Porsche Taycan 

5. Kia Niro 

W dalszej części zestawienia najczęściej wyświetlanych ofert znajdują się po kolei: 

6. Volvo V90 

7. Mercedes-Benz klasa S 

8. Volvo S80 

9. Lancia Kappa 

10. Mercedes-Benz SL 

11. Chevrolet Corvette 

12. Renault Scenic 

13. Renault Laguna 

14. Volkswagen Polo 

- W zestawieniu najpopularniejszymi markami są Volvo, Mercedes-Benz i Renault. Co ciekawe, we wcześniejszych zbiorach naszych danych widzieliśmy, że najczęściej kupowanym brandem jest Toyota, której modele doskonale wpisywały się w potrzebę dokupienia drugiego pojazdu do gospodarstwa domowego. Natomiast obecnie ten trend zaczyna się zmieniać. Polacy szukają aut, które są większe niż Toyota Yaris, która była najczęstszym wyborem – mówi Marcin Korzeniewski, Autoplac.pl 

IV fala pandemii pobudza chęć posiadania auta 

IV fala pandemii z dnia na dzień nabiera na sile. Polacy nie chcąc tracić możliwości wyjazdu na Święta do domów lub elastyczności, którą zapewnia im własny samochód, coraz chętniej poszukują używanych aut do kupienia na rynku. W dobie galopującej inflacji jednak ciężko jest odłożyć niezbędne fundusze na zakup nowego auta. Okazuje się, że jednak i tutaj potencjalni klienci mają mnóstwo opcji do wyboru. 

- W naszym serwisie funkcjonuje opcja dofinansowania zakupu pojazdu. Klient, który jest zainteresowany kupnem danego modelu może skorzystać z opcji pełnego dofinansowania lub częściowego wsparcia finansowego. Jesteśmy elastyczni i odpowiadamy na każdą potrzebę naszych klientów – informuje Marcin Korzeniewski, Autoplac.pl 

Ci, którzy nie chcą zainwestować w zakup pojazdu coraz chętniej korzystają z usług wynajmu długoterminowego. Czas pandemii wykazał, że ta forma posiadania samochodu cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie wynajem długoterminowy odnotowuje prawie 7% wzrost zainteresowania od czasu II kwartału 2020 roku. 

Polacy nie chcą rezygnować z możliwości poruszania się własnym środkiem komunikacji. Ci, którzy mają swój samochód korzystają z niego bez ograniczeń, nawet w sytuacji obecnych wysokich cen za paliwo. Ci, którzy rozglądają się za nowym autem podejmują decyzje szybko i chętnie korzystają z usług dofinansowania zakupu. Ciekawym zjawiskiem jednak jest wzrost popularności wynajmu długoterminowego pojazdów. Jakie zmiany przyniesie 2022 rok w sektorze motoryzacji? Prognozy wskazują, że produkcja nowych pojazdów ruszy dopiero przy końcu nowego roku.

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyFormy finansowaniaNauka i technologiaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt