Tanie kabriolety, te budżetowe modele warto kupić
Sezon na kabriolety już się rozpoczął! Rozglądacie się za swoim wymarzonym modelem? Sprawdźcie nasze wskazówki, na co zwrócić uwagę przed zakupem kabrioletu i jakie dobre, budżetowe modele możecie znaleźć na rynku wtórnym.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego kabrioletu
Przed zakupem kabrioletu, sprawdźcie poniższe elementy:
Stan dachu kabrioletu - dach kabrioletu, czy to twardy, czy miękki, jest najważniejszym elementem, który wymaga dokładnej inspekcji. Sprawdźcie, czy mechanizm składania i rozkładania działa płynnie, czy nie ma widocznych uszkodzeń materiału dachu, takich jak przetarcia, dziury czy pęknięcia. Upewnijcie się, że uszczelki są w dobrym stanie i nie przepuszczają wody.
Karoseria i rdza - kabriolety mogą być bardziej narażone na korozję, ze względu na ich specyficzną budowę i częste użytkowanie w przyjaźniejszych warunkach pogodowych. Sprawdźcie dokładnie całą karoserię pod kątem śladów rdzy, szczególnie w miejscach takich, jak nadkola, progi i okolice złącza dachu.
Silnik i skrzynia biegów - jak w każdym aucie, ważne jest, aby silnik i skrzynia biegów działały płynnie i były regularnie serwisowane. Sprawdźcie historię serwisową pojazdu, zwracając uwagę na regularność wymiany oleju i filtrów. Włączcie silnik, posłuchajcie, czy nie ma niepokojących dźwięków, sprawdź, czy skrzynia biegów (manualna czy automatyczna) zmienia biegi bez szarpania.
Sprawność układu zawieszenia - zawieszenie w kabriolecie ma ogromne znaczenie dla komfortu jazdy. Sprawdźcie, czy auto równo się prowadzi, czy nie występują żadne stuki czy inne niepokojące dźwięki, szczególnie podczas jazdy po nierównościach.
Elektronika i dodatkowe wyposażenie - sprawdźcie działanie wszystkich elektrycznych elementów, w tym systemów nawigacji, radia, elektrycznej regulacji siedzeń oraz oczywiście mechanizmu otwierania i zamykania dachu.
Historia pojazdu i przebieg - dokładnie przeanalizujcie historię pojazdu, sprawdzając, czy auto nie było uczestnikiem poważnych wypadków, czy nie ma cofniętego licznika oraz czy wszystkie naprawy były przeprowadzane w autoryzowanych serwisach. Historia pojazdu może dużo powiedzieć o jego obecnym stanie technicznym, możecie ją uzyskać poprzez podanie numeru VIN auta, daty pierwszej rejestracji i numeru rejestracji.
Jazda próbna - to najlepszy sposób, by sprawdzić, jak auto się prowadzi, jak reaguje na manewry, jak pracuje silnik i czy układ hamulcowy działa efektywnie. Jazda próbna pomoże też wyczuć, czy konstrukcja jest sztywna.
Zalety i wady posiadania kabrioletu
Posiadanie kabrioletu ma swoje niewątpliwe zalety! Zwłaszcza w sezonie wiosenno-letnim, a niekiedy nawet wczesną jesienią.
Przyjemność z jazdy z opuszczonym dachem oferuje niepowtarzalne doznania, a do tego kabriolety mają elegancki i sportowy design, który przyciąga wzrok! Kabriolet może być Waszą pasją, dzięki której zaplanujecie weekendowe wycieczki lub krótsze wakacyjne podróże.
Niemniej, kabriolet ma też swoje wady – najlepiej jeździ się nim w ciepłe i słoneczne dni, deszcz może popsuć frajdę z jazdy. Te pojazdy mają też bardziej ograniczoną przestrzeń bagażową i dla pasażerów.
Kabriolety do 10 tysięcy złotych – najlepsze opcje na rynku
Peugeot 206 CC – to kompaktowy kabriolet z twardym, składanym dachem, który ma niezły styl i jest bardzo praktyczny. 206 CC ma nowoczesny i sportowy design z charakterystycznymi okrągłymi reflektorami i płynnymi liniami nadwozia. Charakteryzuje się dobrą jakością wykonania w swojej klasie cenowej oraz przyjemnymi osiągami, szczególnie w wersji z silnikiem 2.0. Zależnie od wersji, Peugeot 206 CC oferowany był z silnikami o mocy od 110 do 138 KM. Modele z początku lat 2000 najlepiej wpisują się w budżet do 10 tysięcy zł.
Ford StreetKa - to niewielki kabriolet, który oferuje dobre właściwości jezdne i jest stosunkowo tani w utrzymaniu. StreetKa jest zwinny i zabawny w prowadzeniu, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla osób szukających sportowych wrażeń za niewielkie pieniądze. Model posiada charakterystyczny, sportowy wygląd z niską linią dachu i agresywnie stylizowanym przodem. Wersja z 2000 roku jest napędzana przez 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy około 95 KM i mieści się w budżecie do 10 tys. zł.
Mazda MX-5 (pierwsza generacja) - to ikona wśród kabrioletów, znana ze swojej niezawodności i fantastycznych właściwości jezdnych, ma klasyczny, ponadczasowy wygląd z prostymi liniami i niskim profilem, co przyciąga wielu miłośników motoryzacji. MX-5 jest wyjątkowo przyjemna w prowadzeniu, dzięki doskonałemu balansowi i lekkości, jest też stosunkowo tania w utrzymaniu. W zależności od wersji, pierwsza generacja MX-5, miała silniki o mocy od 90 do 115 KM. W budżecie do 10 tys. zł szukajcie modeli z lat 1989-1998.
Średnia półka cenowa - kabriolety za około 20 tysięcy złotych
BMW Serii 3 Cabrio (E46) - to dobrze oceniany kabriolet, który łączy w sobie sportowe osiągi z luksusowym wyposażeniem. E46 Cabrio jest znane z precyzyjnego prowadzenia, solidnej konstrukcji oraz wysokiej jakości wnętrza. Charakteryzuje się eleganckimi, płynnymi liniami, klasyczną sylwetką BMW z oryginalnymi „nerkami” i proporcjami typowymi dla sportowego kabrioletu. Model ten dostępny był z różnymi silnikami benzynowymi, o mocy od 143 KM do nawet 231 KM w wersjach 320Ci lub 330Ci. W cenie do 20 tys. zł znajdziecie egzemplarze z lat 2000-2006.
Audi A4 Cabriolet - to luksusowy kabriolet, który oferuje komfortowe wyposażenie oraz atrakcyjny wygląd. A4 jest elegancki i zachowawczy, z wyraźnymi liniami nadwozia, które podkreślają prestiż marki. Model wyróżnia się wysokim komfortem jazdy, dobrymi osiągami i solidnym wykonaniem. Dostępne silniki benzynowe zaczynają się od 1.8 T o mocy 163 KM, przez 2.4 V6 o mocy 170 KM, aż po 3.0 V6 o mocy 220 KM. Chcąc kupić to auto w cenie do 20 tys. zł szukajcie modeli produkowanych między 2002 a 2009 rokiem.
Saab 9-3 Cabrio - ceniony za nietypowy design, dobre wyposażenie standardowe oraz niebanalne rozwiązania techniczne. Saab oferuje charakterystyczną stylistykę z wyraźnie zaakcentowanym przodem i unikalnymi, zaokrąglonymi tylnymi lampami. W tym przedziale cenowym najlepiej szukać modeli z lat 2003-2011. Te roczniki dostępne były z silnikami benzynowymi o mocy od 150 KM do 210 KM w modelach turbo.