Silnik Alfa Romeo V6 zwany Busso albo „skrzypcami z Arese” przez dziesięciolecia tworzył legendę marki i przyprawiał o gęsią skórkę tysiące entuzjastów marki na całym swiecie. Zaprojektowany był w pierwszej połowie lat 70. przez Giuseppe Busso, po raz pierwszy w produkcyjnym samochodzie pojawił się w Alfie 6 1979 roku. Był stale rozwijany, by w 24-zaworowej formie i pojemności 3,2 l pojawić się w modelu GTA w 2002 roku. Debiutująca w 2003 roku piękna Alfa Romeo GT to ostatni samochód, w którym debiutowało to serce. Projekt Bertone okrzyknięty został w 2005 roku tytułem L’Automobile più Bella del Mondo (Najpiękniejszy samochód świata) w kategorii coupe i coupe-kabriolet. Kto wybierał? Międzynarodowe jury składające się z krytyków sztuki, architektów i artyści. Rok 2005 był niestety ostatnim, w którym mogliśmy kupić V6 Busso w nowym samochodzie. Konstruktor silnika Giuseppe Busso zmarł kilka dni po wyprodukowaniu ostatniego silnika w Arese, jednak legenda tych samochodów trwa do dzisiaj, a gruntownie odrestaurowany egzemplarz z wykorzystaniem najlepszych dostępnych elementów to fantastyczny wybór, gwarantujący wiele pozytywnych emocji. Studiując wykonane prace przy prezentowanym egzemplarzu widać, że w tym projekcie znalazło się wszystko, co najlepsze, łącznie ze szperą Q2 i fantastycznie brzmiącym układem wydechowym Ragazzon.
Alfa Romeo GT 3.2
Rocznik: 2005
Przebieg: 161000 km
Pojemność: 3179 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 251 KM
Cena: 86000 PLN
Alfa zakupiona w 2014 r. z myślą o doprowadzeniu jej do stanu perfekcyjnego.
Sezon 2020 zamknął projekt.
Czas na podsumowanie:
Kompletny remont silnika
ECU z GTA, moc: 251 KM
Q2
Nowa oryginalna skrzynia biegów
Regeneracja lamp przód + folia ochronna
Regeneracja fotela kierowcy
Rozpórka
Układ hamulcowy:
Kompletna regeneracja/malowanie zacisków
PRZÓD: Brembo + Ferodo Racing DS 1.11
TYŁ: Zimmermann + Ferodo Racing DS 2000
Płyn: Ferodo Racing Super Formula
Przewody hamulcowe w oplocie: Goodridge
Zawieszenie:
Eibach B12 Pro-Kit
Układ wydechowy:
Tłumik końcowy podwójny + Sekcja środkowa tłumiona: Ragazzon Evo Line
Downpipe seria nowe
Felgi:
Oz Racing Ultraleggera 18
Eibach Pro-Spacer 20 mm/oś (2x 10 mm)
Yokohama Advan Sport V105S 225/40/18
Lakier:
Gt została cała rozebrana i pomalowana.
Kolor seria: Grigio Lipari
Zabezpieczenie lakieru:
Wieloetapowa korekta lakieru + ceramika CarPro Professional
Felgi i zaciski: ceramika CarPro CQuartz DLUX
Pozostałe części typu: kierunki, uszczelki, klamki, poduszki silnika, gałka zmiany biegów, dywaniki… ¾ części to ori nowe seria.
Udało się osiągnąć stan perfekcyjny tylko i wyłącznie dzięki osobom, które zaangażowały się w projekt:
Mechanika: Scuderia Italiana
Lakier: Greg Auto Color Karol Reczyński (obsługujący całą flotę aut z Driving Experience Tor Kielce)
Zabezpieczenie lakieru: KamPro Detailing
Sesja fotograficzna: Artur Owsiany fotografia motoryzacyjna
Pochodzenie GT to Szwajcaria. W dniu zakupu została sprawdzona przez firmę Auto Testo (raport do wglądu). Przed rozpoczęciem prac blacharsko mechanicznych został powołany rzeczoznawca, który wykonał zdjęcia wraz z opisem stanu auta (raport do wglądu). Dysponuję ogromną ilością zdjęć z remontu silnika oraz prac blacharsko-lakierniczych.
W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań proszę o kontakt telefoniczny.
Telefon:
+48 6 Zobacz więcej Miejscowość: Skarżysko-Kamienna