BMW 325es to wariant modelu E30 dostępny wyłącznie w latach 1986-88. Był zbudowany na bazie Ety, czyli wydajnego ekonomicznie, sześciocylindowego BMW 325e z silnikiem o pojemności 2,7 l, któremu dodano nieco sportowego charakteru. Silnik to wciąż fantastystyczne, choć odprężone i nie imponujące mocą maksymalną M20, z dodatkami fabrycznymi schowanymi pod listerą „s” było sportowe zawieszenie, tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu, drobne zmiany we wnętrzu. Auto wychodziło jedynie w dwudrzwiowym nadwoziu i w zestawieniu z manualną skrzynią biegów dawało – i wciąż daje – ogromną ilość frajdy z jazdy. Uwierzcie, dla nietłumionej elektroniką trójki tej generacji 122 koni mechanicznych to wystarczająco, by świetnie się bawić za kierownicą.
BMW 325es E30
Rocznik: 1986
Przebieg: 234000 km
Pojemność: 2700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 122 KM
Cena: 69900 PLN
Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– manualna skrzynia,
– elektrycznie sterowane szyby i lusterka,
– elektrycznie sterowany szyberdach,
– tempomat,
– wspomaganie kierownicy,
– komputer OBC 2,
– pakiet S dla wersji es zawierający mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu wewnętrznym (szperę) o przełożeniu 2,93, spoiler przedni, spoiler na klapie oraz sztywniejsze zawieszenie.
To E30 325 es z 1986 roku ma sześć cylindrów, manualną skrzynię i dwoje drzwi. Do tego sprawną klimatyzację czy np. fabryczną szperę. Auto jest w oryginalnym stanie, poza jednym z przednich błotników lakier jest fabryczny. Jeździ świetnie i naprawdę cieszy jak mało który wóz, a do tego przyciąga spojrzenia.
Komplet informacji:
– BMW 325 es (E30), 1986 r.
– auto jest zarejestrowane w Polsce, ubezpieczone, ma ważne badanie techniczne,
– przebieg: 146 tys. mil czyli ok. 234 tys. km,
– klimatyzacja jest w pełni sprawna, tak samo jak elektrycznie sterowany szyberdach,
– silnik to „ETA” 2.7 R6 122 KM, 230 Nm (tu rządzi moment obrotowy, jego przebieg jest bardzo płaski, osiągi miło zaskakują, ale również niskie spalanie – ta odmiana miał być bardzo oszczędna i jest),
– do tego jest tutaj manualna pięciobiegowa skrzynia biegów oraz fabryczna szpera o przełożeniu 2,93,
– to odmiana „es” czyli ETA z pakietem S,
– E30 jest bezwypadkowe, w oryginalnym lakierze poza jednym z przednich błotników.
Stan blacharski jest bardzo dobry, większość życia auto spędziło w Teksasie, później wraz z właścicielem przeprowadziło się do New Jersey, ale zimą raczej na pewno nie opuszczało garażu, auto posiada trochę patyny, według mnie urokliwej i takiej której nie należy ruszać, płyta podłogowa jest w bardzo porządnym stanie, jedynie na wahaczach i przednich sankach czy obudowie dyfra jest delikatny nalot, ale newralgiczne dla E30 miejsca wyglądają świetnie, na pokrywie uchylnego dachu są dwie zaprawki lakieru.
Wnętrze też jest zachowane w bardzo przyjemnym stanie, oryginalne fotele przed laty właściciel wymienił na kubełkowe Corbeau, z regulacją nachylenia oparcia, są świetne, bardzo wygodne, do tego odcień tapicerki jest taki sam jak tylnej kanapy czy wykładziny podłogowej, o tym że auto sporo lat spędziło palącym słońcu Teksasu świadczy popękane poszycie deski rozdzielczej, problem niestety bardzo typowy dla BMW z tych lat.
Nie podobał mi się stan sprężyn, zamontowałem nowe dedykowane sprężyny Eibacha.
Auto przyjechało do kraju na niezbyt urodziwych kołach, dostało więc komplet fabrycznie nowych felg Borbet A wraz z oponami Kumho Ecsta.
W aucie od razu wymieniłem wszelkie oleje i filtry, wydech końcowy oraz zleciłem detailing, w cenie auta wymienię jeszcze dla kupującego sprzęgło, układ napędu rozrządu i naprawię wiatrak dmuchawy, który na niektórych biegach niedomaga.
VIN: WBAAB5408H9692938
E30 można obejrzeć po wcześniejszym umówieniu w okolicach warszawskiego lotniska Okęcie.
Telefon: +48 505 634 501,
+48 5 Zobacz więcej Miejscowość: Warszawa