Jest niemieckie, choć w jego kształtach możemy odszukać południową lekkość linii. Projekt jego karoserii to dzieło Francuza, Paula Bracq’a, mocno inspirowane concept carem BMW 2200ti Garmich z 1970 roku, zaprojektowanym przez genialnego Włocha, Marcello Gandiniego. To właśnie w tych latach rodził się obecny wizerunek BMW, jako marki o sportowym charakterze. Pierwsz „piątka” w czasach swojej młodości była konkurentem Mercedesa W114/5, choć dziś odbieramy te auta jako wozy z zupełnie różnej epoki. BMW ma doskonały układ jezdny i miało też szeroką paletę silników, wśród których były i takie, które zawsze kochali fani dynamicznej jazdy. Sześciocylindrowe 2,8 l o fabrycznym oznaczeniu M30 z pewnością należy do tych poszukiwanych. Dodatkowo ten egzemplarz zachwyca stanem zachowania i urokliwym zestawieniem kolorystycznym, doskonale odzwierciedlającym klimat lat 70. ubiegłego wieku. Ten egzemplarz sprowadzony został kilka lat temu z rynku japońskiego i podobnie jak 1159 innych przygotowanych na ten rynek, wyposażony został oryginalnie w duże, bezpieczne zderzaki.
BMW 528i E12
Rocznik: 1979
Przebieg: 144000 km
Pojemność: 2788 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 177 KM
Cena: 64000 PLN
BMW 528i e12 w oryginalnej specyfikacji na rynek japoński z 1979 roku – nie jest to wersja USA ani kanadyjska mimo szerokich zderzaków. Jest to jedna z 1160 szt. BMW e12 w stricte japońskiej specyfikacji. Auto ma przebieg 144 tys. km, jest w oryginalnym lakierze Sierrabeige, posiada klimatyzację w pełni sprawną działającą na nowym legalnym czynniku. Na wyposażeniu jest także automatyczna skrzynia biegów, elektryczne szyby, wspomaganie, centralny zamek. Samochód jest utrzymany w doskonałym stanie technicznym i blacharskim – brak rdzy. Jeździ bez zarzutu.
Auto zakupione w Japonii na aukcji, w moim posiadaniu od 4 lat, dysponuję zdjęciami oraz oceną aukcyjną z dnia zakupu. Po sprowadzeniu przeszło bardzo obszerny serwis / renowację mechaniczną która obejmowała m.in.
1. Serwis silnika i skrzyni biegów (wszystkie oleje, filtry i płyny, wymiana świec, kopułki i przewodów zapłonowe, uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki skrzyni biegów, misy olejowej, podpora i pierścień wału napędowego, nowy akumulator, płukanie układu chłodzenia, wymiana termostatu, wymiana pompy wody i wiskozy, wymiana wygłuszenia maski).
2. Serwis zawieszenia (wymiana drążków kierowniczych i osłon, wymiana łożysk w przednich kołach, montaż tulei stabilizatora, wymiana górnych łożysk i osłon przeciwpyłowych przednich amortyzatorów, geometria zawieszenia, wymiana silentblock’ów, wymiana tulejek i łożysk w tylnych wahaczach, wymiana poduszki dyferencjału, wymiana przednich amortyzatorów).
3. Serwis układu hamulcowego (wymiana klocków hamulcowych, wymiana elementów hamulca ręcznego, regeneracja zacisków hamulcowych).
Inne: Wymiana uszczelek zewnętrznych w oknach drzwi, wymiana pokryć foteli – stare pokrowce pruły się ze starości – dysponuję zdjęciami jak wyglądały w momencie zakupu. Auto przeszło także zabezpieczenie lakieru.
Samochód obecnie przechodzi przedsezonowy serwis olejowy i będzie gotowy do kolejnego sezonu.
Telefon:
+48 6 Zobacz więcej Miejscowość: Warszawa