BMW 530d E39 ma charakter i temperament. Sześć cylindrów, tylny napęd, świetne wyciszenie kabiny, a do tego pewne zawieszenie. Choć najczęściej miłośnicy BMW wybierali silniki benzynowe, ten model sprawił, że sytuacja się odwróciła, i to miłośnicy diesli zaczęli sięgać po BMW. W końcu blisko 200 koni mechanicznych i prędkość maksymalna 230 km/h, a z drugiej strony spalanie, które potrafiło wynieść ledwie 5-6 l / 100 km. Jeszcze dekadę wcześniej takie wyniki były w swerze marzeń, a takie połączenie było możliwe dzięki postępowi i technologii common rail. BMW z takim dieslem obiektywnie jest świetne, co i dziś można odczuć, jeżdżąc zadbanym egzemplarzem. Ten to na dodatek uniwersalna wersja Touring, która ma wyjątkowo niski przebieg i troskliwego właściciela.
BMW 530dA Touring E39
Rocznik: 2003
Przebieg: 132000 km
Pojemność: 2926 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 193 KM
Cena: 41000 PLN
Wystawiam na sprzedaż moje prywatne BMW E39 530dA, moją ukochaną Bunię, Babkę…
Ten egzemplarz jest istnym wehikułem czasu, bo jadąc nim cofamy się do przełomu lat 90tych i 2000ych. Jednocześnie mamy poczucie jazdy 2-3 letnim samochodem! Stan mojego egzemplarza jest absolutnie unikatowy, ocierający się o ideał i w pełni adekwatny do przebiegu. Auto jest totalnie pozbawione korozji, w pełni sprawne mechanicznie i daje mnóstwo frajdy z jazdy. Wzbudza zainteresowanie każdego mechanika i petrolheada.
Trochę historii:
Bunię kupiłem na początku 2021 roku u dealera klasycznych i nietuzinkowych samochodów: Klasyka Gatunku. Auto zostało sprowadzone z Włoch od spadkobiercy pierwszego właściciela i miało przejechane ok. 85 000 km! Blacharsko było niemal idealna (pomalowałem tylko przedni zderzak), ale trapiło je kilka drobnostek mechanicznych (niedziałające Webasto, niesprawny wentylator chłodnicy klimatyzacji, niesprawny termometr zewnętrzny, niesprawne siłowniki klapy tylnej i jeszcze kilka innych drobiazgów). Wszystkie powyższe „niesprawności” zostały usunięte.
Wbogaciłem także Bunię o kilka rzeczy, które ułatwiły i uprzyjemniły mi jej użytkowanie: dostała stację multimedialną z Androidem (klasyczne w formie, niemal identyczne jak oryginalne radio z nawigacją od E39), kierownicę wielofunkcyjną z tempomatem, przyciemniane szyby tylne, felgi aluminiowe z „parapetem” czyli Rondell 0058 na lato, wypinany hak holowniczy – oryginał BMW-Westfalia, czujniki parkowania przód i tył. Info dla purystów – wszystkie oryginalne elementy posiadam i w ciągu kilku godzin samochód może być przywrócony do stany „zgodny z VINem” ? Oczywiście wyjątek stanowi hak holowniczy, ponieważ wymagał wycięcia otworu w zderzaku.
Raz w roku, Babka trafiała na zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych do firmy Krown w Warszawie, gdzie jest doskonale znana jako wzór zachowania blacharki w 20-letnim aucie.
Po zrobieniu auta „pod siebie” ryszuło ono dzielnie do codziennej służby u mnie w domu, gdzie stanowiło mój jedyny samochód ? Woziło mnie do pracy, na wakacje (w tym na Bałkany), ciągało przyczepkę z motocyklem, dają przy tym mnóstwo satysfakcji i radości z jazdy!
Wartość pojazdu jest potwierdzona corocznie wykonywaną wyceną rzeczoznawcy, na podstawie której jest też ubezpieczone w zakresie AC na pełną kwotę.
– Czy sprzedaję ją z żalem?
– Tak!!!
– Czemu ją zatem sprzedaję?
– Bo moja motoryzacyjna przygoda trwa dalej i eksperymentuję z kolejnymi autami ?
– Czy będę się za Bunię wstydził i po sprzedaży zmienię nr telefonu?
– Nie! Wystawiam z czystym sumieniem i odpowiedzialnością.
Na pewno nie opisałem wszystkiego. W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.
Zapraszam do oględzin i zakupu!
Pozdrawiam ?
Telefon:
+48 5 Zobacz więcej Miejscowość: Konstancin-Jeziorna