Debiutujący w 1948 roku Citroen 15 SIX doczekał się przydamka „króla drogi” nie bez powodu. Oferował samonośne nadwozie i doskonały układ jezdny, które zbudowały sławę wszystkich modeli Citroena z grupy zwanej Traction Avant („napęd przedni”), sześciocylindrowy silnik oraz przestronne wnętrze i komfortowe zawieszenie. Po wojnie wrócił w 1947 roku w wersji 15 SIX D z nowym silnikiem, który po raz pierwszy w tym model kręcił się w prawo, tak jak wszystkie inne popularne silniki i odwrotnie, niż jego przedwojenny poprzednik. W produkcji utrzymał się jeszcze przez przez niemal dekadę, do 1956 roku. Przez cały okres produkcji było to auto nowoczesne, jego stylistykę wówczas uważano za wręcz awangardową, a komfort należał do najwspanialszych.
Citroen 15 SIX D
Rocznik: 1949
Przebieg: 10000 km
Pojemność: 2867 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 76 KM
Cena: 168000 PLN
Wyposażenie:
– silnik 6-cylindrowy,
– nadwozie w wersji 4-drzwiowej,
– trzybiegowa skrzynia biegów z przednim napędem,
– nowa tapicerka (fotele, dywany, podsufitówka, deska rozdzielcza).
Prawdziwa gangsterska limuzyna Citroen 15 six, rok produkcji 1949. Odrestaurowany w 2016 roku: odnowiona blacharka, wymieniona podłoga, nowa tapicerka, nowe opony, remont silnika. Prezentowany samochód wyposażony jest w silnik sześciocylindrowy. W 1949 roku wyprodukowano jedynie 6047 egzemplaży o nadwoziu zmodernizowanym w stosunku do wersji przedwojennej z zewnetrzną pokrywą bagażnika tylnego. Zakupiony we Francji. Więcej informacji pod numerem telefonu.
Telefon:
+48 6 Zobacz więcej Miejscowość: Tczew