W kraju swoich narodzin mówiono na niego Strich Acht (od roku jego debiutu – ’68), u nas zwykło się go zwać „Przejściówką” albo „Puchaczem”. To jedyny luksusowy samochód, który potrafił zdetronizować VW Garbusa i Golfa na liście najlepiej sprzedających się nowych samochodów w RFN (mowa o roku 1974). W zależności od zastosowanego silnika, Mercedesy te otrzymywały fabryczne oznaczenie W115 (w wersjach cztero- i pięciocylindrowych) albo W114 (dla bardziej luksusowych, sześciocylindrowych odmian). Przejściówki od zawsze były synonimem komfortu i wytrzymałości, rekordowy egzemplarz tego modelu pokonał dystans 4,6 miliona kilometrów, co do dziś może robić wrażenie. Po ponad 40-latach nie patrzymy na nie jak na typowe auta użytkowe. Dają one wyjątkową przyjemność z jazdy, szczególnie w takiej wersji, jak prezentowana. Mercedes 230.6 W114 pod maską ma serce całkiem szlachetnie – oto prawdziwy król gładkiego biegu – pięknie pracujący, benzynowy, sześciocylindrowy silnik M180. Brak fletnerków, szeroka listwa na klapie bagażmika, duże lusterka i karbowane tylne lampy to oznaka drugiej serii produkcyjnej, dostępnej w latach 1973-76.
Mercedes 230.6 W114
Rocznik: 1976
Przebieg: 89418 km
Pojemność: 2292 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 120 KM
Cena: 85000 PLN
Wyposażenie:
– wnętrze samochodu w oryginale
– radio fabryczne Becker
– koła stalowe
Posiadam na sprzedaż samochód Mercedes W114. Jestem pierwszym właścicielem w Polsce. Samochód został sprowadzony z Francji w 2010 r. Samochód jest polakierowany. Oryginalność zachowana w 95%.
Telefon:
+48 7 Zobacz więcej Miejscowość: Kiełpiny, województwo Wielkopolskie