Napisz
Dodaj ogłoszenie za 0zł
Moje poszukiwania
Ulubione
Ulubione
0
Zapisane filtry
Zapisane filtry
0
Inne
Aktualności
Co nowego?
ikonka odtwórz w czerwonym kółku - Radio Yanosik
Radio Yanosik
Katalog
Katalog pojazdów
Blog
Blog
Partnerzy
Partnerzy
Kontakt
Kontakt
Zaloguj się
Zaloguj się
Zarejestruj się
Zarejestruj się
21.02.2023

Najbardziej ekonomiczne samochody z silnikami benzynowymi - ranking 10 aut benzynowych

Dobry silnik benzynowy to taki, który jest niezawodny, nisko awaryjny, wytrzymały i nie będzie generował dodatkowych kosztów przez liczne naprawy. Dodatkowym atutem będzie jeszcze niskie spalanie. Poznajcie silniki benzynowe, które są niezawodne oraz takie, które znajdziecie w samochodach o niskim i średnim spalaniu.

Oszczędne silniki benzynowe

Zastanawiacie się, dlaczego nie uwzględniamy diesla w tym akapicie? Otóż o każdy silnik wysokoprężny trzeba dbać, a szansa na to, że z czasem jego praca nie będzie przebiegała prawidłowo niestety jest bardzo duża, tak samo jak koszty naprawy.

Silniki benzynowe są znacznie prostsze w budowie, niż silniki wysokoprężne. Mają znacznie mniej elementów, co powoduje, że są mniej intensywnie eksploatowane.

Biorąc pod uwagę takie kryteria, jak: niezawodność, trwałość, brak fabrycznych wad lub rozwiązań, które trzeba by w przyszłości poprawić, przeznaczenie napędu do współczesnych aut (produkcja po 2000 roku) i minimalna konieczność obsługi przy eksploatacji, uznaliśmy te silniki benzynowe za najbardziej oszczędne.

Silnik Volvo 2.4 R5 (244S) - wytrzymały i praktycznie bezawaryjny

Volvo 2.4 R5 (244S) – ten silnik znajdziecie w takich modelach, jak: C30, S40, V50, S60, S80, V70. Jest prosty technicznie, dość duży i mało obciążony, dynamiczny, ale też paliwożerny przy bardzo szybkiej jeździe, spala około 10 l/100 km. Rozwija moc 140 lub 170 KM. Silnik bardzo wytrzymały, praktycznie bezawaryjny. Dopiero po przebiegu 300 tys. km lub więcej może sygnalizować awarię przepływomierza lub cewki.

Silnik Honda 1.8 i-VTEC (seria R) zasługujący na uznanie

Honda 1.8 i-VTEC (seria R) – dokładnie jednostka R18A1 oraz A2 zasługują na słowa uznania. Silnik 1.8 oferuje moc 140 KM i jest bezawaryjny. Usterki mogą się pojawić w wyniku zaniedbań, ale przy dobrej eksploatacji przejedziecie z nim nawet 500 tys. km. Ten silnik spotkacie m.in. w Hondzie Civic IX. Spalanie zatrzymuje się na poziomie około 6 l/100 km.

Fiat 1.4 16V (StarJet) idealny do małych miejskich aut

Fiat 1.4 16V (StarJet) – jednostka 1.4 ma do zaoferowania moc od 95 KM do 120 KM i świetnie radzi sobie w mniejszych, miejskich samochodach. Na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie, że nie ma mocnej strefy obrotów, przyspieszenie zachodzi raczej spokojnie, wręcz niezbyt dynamicznie, czego przyczyną są choćby krótkie przełożenia w skrzyni biegów. Silnik możecie znaleźć w Fiacie 500, Stilo, Bravo i Tipo, a nawet w 500L. Średnie spalanie wynosi około 6,2 l/100 km.

Silnik benzynowy Audi/Volkswagen 1.6 MPI/8V (EA113)

Audi/Volkswagen 1.6 MPI/8V (EA113) – silnik 1.6 MPI ma moc 102 KM, jest jednym z najprostszych i najmniej problematycznych silników, które znajdziecie pod maską współczesnych aut. Generuje raczej powtarzalne usterki z cewkami zapłonowymi i zabrudzoną przepustnicą, a więc warto dbać o te elementy, by uniknąć naprawy. Trzeba się liczyć również z koniecznością wymiany paskowego napędu rozrządu co około 90 tys. km. Silnik znajdziecie w Golfie od IV do VI, Audi A3, 8L i 8P, a także w Passacie B6 i Octavii II i dalszych generacjach. Spalanie tej jednostki to ok 8l/100 km w trasie, w mieście 9,5 l/100 km.

Przypominamy, że w powyższym zestawieniu najmniejsze spalanie nie było najważniejszym kryterium, ale domyślamy się również, że i takie auta chcielibyście poznać, dlatego poniżej czekają na Was zestawienia oszczędnych benzyniaków i diesli.

Samochody benzynowe, które mało palą

Ekonomiczne samochody, idealne do jazdy po mieście i w trasie, powinny spełniać dodatkowo inne kryteria niż samo spalanie. Chociaż wiemy, że wielu z Was, przy obecnych cenach paliw, będzie chciało poznać tylko te auta, które faktycznie najmniej palą:

Suzuki Celerio 1.0 Dualjet – 4,6 l/100 km

Nissan Pixo – 5,1 l/100 km

Kia Niro - 5,1 l/100 km

Citroen C1 – 5,2 l/100 km

Skoda Citigo – 5,3 l/100 km

Toyota Aygo - 5,3 l/100 km

Peugeot 107 - 5,4 l/100 km

Peugeot 108 – 5,5 l/100 km

Toyota Yaris – 6,1 l/100 km

Honda Jazz – 6,2 l/100 km

I tu jeszcze modele z eko półki, z silnikami hybrydowymi:

Hyundai Ioniq 1.6 Hybrid – 4,8 l/100 km

Toyota Yaris Hybrid – 4,8 l/100 km

Toyota Prius – 5,1 l/100 km

Toyota Corolla Hybrid - 5,3 l/100 km

Toyota Auris Hybrid – 5,3 l/100 km 

 

 


 

NaukaPoradnik kierowcySamochodyTechnologiaTrendyFormy finansowaniaNauka i technologiaUbezpieczenia
Udostępnij:
Dane kontaktowe biura prasowegostrzałka w dół - Rozwiń

Dziękujemy za odwiedzenie bloga Autoplac.pl, gdzie znajdziecie Państwo najnowsze informacje dotyczące motoryzacji, w tym informacje prasowe, zdjęcia, czy relacje wideo, a także historie o naszych pracownikach i naszej organizacji.

Mają Państwo pytania lub chcą nawiązać współpracę? Zapraszamy do kontaktu:

Przedstawicieli mediów prosimy o kontakt z [email protected]

Jeśli jesteś naszym klientem, prosimy o odwiedzenie strony www.yanosik.pl/kontakt